کیک برنجی کره ای با بادام هندی خوشمزه

کیک برنجی کره ای
کیک برنجی کره ای

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه کشور کره را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کیک برنجی کره ای با بادام زمینی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک برنجی کره ای با بادام هندی

  1. برنج (ترجیحا هندی) 4 فنجان
  2. بادام هندی 25 گرم
  3. نارگیل (مکعبی خرد شده) به میزان لازم
  4. پودر هل سبز به میزان لازم
  5. آب 4 فنجان
  6. شیره قند 4 فنجان

دستور دوم

  1. آرد 3 قاشق غذاخوری
  2. شیر نصف فنجان
  3. برنج (پخته شده) 3 فنجان
  4. تخم مرغ (زده شده) 2 عدد
  5. نمک 1 قاشق غذاخوری

 

 

دستور اول

برنج را از شب پیش خیس کنیدصبح ، آب آن را خالی کرده و آن را خشک کنیدسپس آن را آسیا کنیدظرفی را برداشته داخل آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید ،‌بعد از ۵ دقیقه به آن بادام هندی آسیاب شده ،‌ نارگیل ، پودر هل و شیره قند اضافه کنید.
وقتی شروع به جوشیدن کرد برنج آسیا شده را به آن اضافه کنیدسپس آن را مخلوط کنید و خواهید دید که کمی نرم می شودسپس گاز را خاموش کنید و بگذارید تا غذا سرد شودبعد کمی روغن یا کره آب کرده در سینی فر ریخته ،‌ آن را پخش کنید و دوباره مخلوط درست کرده را داخل آن بریزیدروی آن روغن بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بگذارید.

 

 

دستور دوم

تخم مرغ های زده شده را با برنج پخته و خنک شده مخلوط کنید ،‌ سپس آرد و شیر را به آن اضافه کنید . با قاشق آن را در ظرفی که می خواهید داخل فر بگذارید ، بریزید و آن را با یک نان شیرینی فشار داده ،‌ آن را پرس کنید تا به اندازه و ضخامت دلخواه شما برسد . آن را بپزید تا زمانیکه دو طرف آن قهوه ای شود . با کره و شربت به عنوان کیک داغ یا دسر کنار غذا سرو کنید .

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *