طرز تهیه ترشی قارچ

4033

ترشی قارچ یکی از ترشی های خیلی خیلی خوشمزه است امروز قصد داریم طرز تهیه این ترشی خوشمزه و شیک را در فست فود به شما آموزش دهیم

مواد لازم

1.قارچ یک کیلو.(بهتر است ریز باشد)

2.آب ۵/۲ تا ۳ لیتر

3.سرکه سفید۱ پیمانه

4.سبزیجات معطر شامل ترخون.سیر.فلفل سبز یا قرمز.نعنا به میزان لازم

5.نمک ۸ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه:

 

در ابتدا قارچ و سبزی ها را تمیز شسته و در آبکش قرار داده تا آب آنها برود. بعد نمک و سرکه را در آب حل کرده روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس شعله را خاموش کرده و منتظر سرد شدن کامل آنها باشید.ظرف مورد نظرتان را آماده کنید. قارچها را درون ظرف بریزید و لابه لای آن از سبزیهای معطر. سیر و فلفل قرار دهید.تا ظرف پر شود. سرکه را که کاملا سرد شده روی قارچها بریزید.درب ظرف را طوری که هوا نکشد بسته و در جای خنک به مدت دو هفته قرار دهید تا کاملا قارچ‌ها رسیده شوند.

 

خواص قارچ

در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می کردند. امروزه درکارگاه های صنعتی تولید و در تمام سال در اکثر مغازه ها وسوپرمارکت ها عرضه می گردد. “قارچ استخوان ها را تقویت می کند، خستگی را رفع می کند وکمبود ویتامین D را جبران می کند.” اکثر مواد غذایی در طبیعت به مقدار کافی ویتامین D دارند؛ مثل ماهی، قارچ و بعضی از انوع پنیرها.افرادی که مدت طولانی در تخت هستند و یا اصولاً بیرون نمی روند، غالباً ازکمبود ویتامین D رنج می برند و این امر به استخوان های آنها صدمه می زند. ویتامین D باعث می شود که کلسیم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوانها بکار رود.

افراد مسن غالباً به مرض بی آهک شدن استخوان( پوکی استخوان ) مبتلا هستند. آنها بایستی از رژیم غذائی استفاده کنند که دارای ویتامین D می باشد مثل قارچ. یک پرس قارچ(200 گرم) نیاز روزانه به ویتامین D را تامین می کند.
برای اینکه تمام مواد مغذی از موادغذائی به بهترین صورت جذب شوند، نیاز به ویتامین های گروه B می باشد.

قارچ یک دسته از این ویتامین های سوخت و ساز را تامین می کند. هر سلول در بدن ما به ویتامین B2 موجود در قارچ نیاز دارد تا بتواند انرژی کسب کند. برای اینکه انسان زود خسته و کم حوصله نشود، اعصاب هم نیاز به ویتامین B2 دارند.

وظیفه بیوتین موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن این است که انرژی را آماده نگه می دارد و اسید فولیک در سوخت و ساز پروتئین و مواد اصلی ژن ها نقش مهمی را بازی می کند. خانم ها بطور متوسط 90% مقدار ویتامین B2 توصیه شده را دارا می باشند و بندرت یک زن اسید فولیک را به اندازه لازم جذب می کند. بنابراین برای حل این مشکل بایستی خانمها در رژیم غذائی خود غالباً از قارچ استفاده کنند.

معمولاً قارچ را بایستی فقط بصورت پخته میل کرد. چون که قارچ ها آلوده به موادی هستند
که فقط در اثر پختن از بین می روند. ولی قارچ هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می شوند، می توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.
خواص قارچ از نظر احادیث :
قارچ از بهشت میباشد و آبش شفای چشم است.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *