نان گل آفتابگردان برای صبحانه

نان گل آفتابگردان
نان گل آفتابگردان

امروز قصد داریم طرز تهیه یک نان خوشمزه و زیبا را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه نان گل آفتابگردان را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه نان گل آفتابگردان

  1. خمیر ورقه یا هزار لایه 500 گرم
  2. زرده تخم مرغ 1 عدد
  3. گردوی نگینی خورد شده 100 گرم
  4. زرد آلوی خشک 100 گرم
  5. کره 50 گرم
  6. کشمش 100 گرم
  7. حلوا ارده 100 گرم

 

 

 

طرز تهیه نان گل آفتابگردان

حلوا ارده ،گردوی نگینی و کره تکه تکه شده رو روی سطح خمیرمی ریزیموروشو با یه تکه خمیر می پوشونیم دورتا دور شو با زرده تخم مرغ گلبرگای خمیریمی چسبونیم.روی نون رو با برس زرده ی تخم مرغ زده شده و زعفرون می کشیم.نون رو با حرارت 200درجه به مدت 20 تا 25 دقیقه توی فر می ذاریم.بعد از اینکه پخت وسط نون رو دوباره یه لایه زرده تخم مرغ می کشیم و تکه های زرد آلو وکشمش رو روی نون می پاشیم.

 

تعریف نان

نان در سراسر دنیا، یک غذای اصلی محسوب می شود و طبق تعریف نان به آن دسته از غذاها اطلاق می شود که از خمیر نمودن ماده اصلی آرد و مایه خمیر و ترکیب آنها با آب یاسرخ کردن خمیری که متشکل از آرد و آب است، تهیه می شود.در بیشتر خمیرها نمک هم لازم است و معمولاً از یک ماده برای ور آمدن خمیر نان استفاده می کنند.تولید گندم که اخیرا در کشور ما به خودکفایی رسیده است ، حمل آن و تبدیل آن به آرد، توزیع آرد و مواد اولیه دیگر و پخت نان، مختصری از مراحلی است که برای رسیدن نان به مردم انجام می‌پذیرد.در تهیه نان به غیر از نمک، مخمر، روغن، آب، برخی ادویه جات و گاهی از انواع غلات استفاده می کنند و انواع بسیار متفاوتی نان را عرضه می نمایند.معمولاً از آرد گندم خمیری تهیه می کنند که به کمک خمیر مایه، ور می آید و حجمش زیاد می شود و در نهایت درون تنور یا فر آن را می پزند. میزان گلوتن آرد گندم بسیار زیاد است که سبب حالت اسفنجی و تردی نان می شود.
اما گاهی آرد گندم سیاه، جو، ذرت و جو دوسر هم یا به تنهایی یا مخلوط با آرد گندم در تهیه نان به کار می روند.

 

– انواع نان
نانها انواع مختلفی دارند که بر اساس آداب اقوام و ملل مختلف متفاوتند و هریک به تناسب و فراخور اقلیم مردم منطقه طبخ می‌شوند. به عنوان نمونه در مناطق سردسیر در ترکیب خمیر نان از چاشنی‌های گرم نظیر زنجبیل و یا حتی فلفل استفاده می‌شود. همچنین در مناطق استوایی در ترکیب آرد و یا خمیر نان از خرما استفاده می‌گردد. به طور کلی پنج نوع نان در کشور ما تولید می‌شود؛ نان‌های حجیم که تولیدشان بسیار محدود است، بربری که نیمه‌حجیم است . لواش، تافتون و سنگک که در دسته نان‌های مسطح جای می‌گیرند. تفاوت های چشمگیری در طرز تهیه نان در نقاط مختلف دنیا وجود دارد. در ایران، جدا از تهیه نان های فانتزی که طرز تهیه آنها از خارج آمده، انواع سنتی نان از جمله نان لواش، سنگک، بربری، تافتون پخت می شود که هر کدام طرز تهیه ویژه خود را دارند.
در کشورهای خارجی معمولاً از نان هایی که بافت صافی داشته و به صورت برش های نازک بسته بندی شده اند استفاده می کنند. این نان ها به نان تست «toast» معروفند.

 

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *