پیتزای نارنجکی یک فست فود جدید و بی نظیر

پیتزای نارنجکی
پیتزای نارنجکی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک پیتزای جدید را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه پیتزای نارنجکی را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم براي تهیه نان پیتزا

  1. 1 پيمانه آرد
  2. 1پيمانه آب
  3. 2ق‌س روغن جامد
  4. 3عدد تخم‌مرغ
  5. نوك ق‌چ نمك
  6. به مقداركافي كاغذ روغني

 

مواد لازم براي داخل پيتزا

  1. 200 گرم گوشت‌چرخ‌كرده
  2. 150گرم پنير پيتزا
  3. 1ق‌س رب گوجه‌فرنگي
  4. 1عدد فلفل دلمه‌اي متوسط
  5. نمك و فلفل به مقدار لازم
  6. 1پيمانه نخودسبز و ذرت پخته و هويج نگيني پخت
  7. 2ق‌س روغن
  8. 1/2ق‌چ آويشن
  9. 1/2پيمانه آب

 

 

طرز تهیه خمیر پیتزای نارنجکی

آب، روغن و نمك را روي حرارت بگذاريد تا جوش بيايد. به محض جوش آمدن آب، آرد به آن اضافه كرده و دائم هم بزنيد تا يكدست شود، سپس از روي حرارت برداشته و باز هم بزنيد تا خنك شده و گلوله نشود. وقتي مايه بالا خنك شد، تخم‌مرغ‌ها را يكي‌يكي به مواد اضافه كنيد و هم بزنيد تا خمير نرم و براق و يكدستي به دست بيايد. روي سيني فر، كاغذ روغني پهن كنيد. خمير نان آماده شده را در قالب شكوفه بريزيد و با دهانه گشاد آن، شكوفه‌هاي بزرگي از خمير با فاصله، روي كاغذ روغني بزنيد. فر را روشن كرده، با درجه حرارت 220 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. سيني فر محتوي نان‌هاي لقمه‌اي را در طبقه وسط فر به مدت 15 تا 20 دقيقه حرارت دهيد تا مغزپخت شوند. پس از اين مدت فر را خاموش كنيد،‌ نان‌ها را دربياوريد و كنار بگذاريد تا خنك شوند.

 

 

نكته: اگر سطح روي نان‌ها درحال برشته شدن است يا به عبارت ديگر حرارت فرتان بالاست، زودتر از 20 دقيقه نان‌ها را از فر بيرون بياوريد تا خيلي سفت نشوند چون يك مرحله پخت ديگر هم در پيش دارند.

 

 

طرز تهيه مواد داخل پيتزای نارنجکی

روغن را در ماهیتابه ريخته، روي حرارت بگذاريد. گوشت چرخ‌كرده را هم با فلفل دلمه‌اي و سبزيجات پخته (هويج، نخود سبز و ذرت) تفت دهيد. نمك و فلفل را هم اضافه كنيد و با افزودن آويشن موادتان را طعم‌دار كنيد. رب گوجه‌فرنگي را هم به مواد بيفزاييد و خوب هم بزنيد. كمي آب اضافه كرده، بگذاريد گوشت چرخ‌كرده با حرارت ملايم پخته شود.نان‌هاي آماده را روي ميز كار قرار داده و با چاقو برش عرضي در آنها ايجاد كنيد تا محلي براي ريختن مواد داخل پيتزا به وجود بيايد. با قاشق مقداري از مايه گوشت را روي نيمه پاييني‌ نان بريزيد. مقداري پنير پيتزا هم روي مواد ريخته و نيمه بالايي نان را با كمي فشار روي مواد اضافه كنيد.همه نان‌ها را به اين صورت به شكل پيتزا درآوريد.فر را با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. پيتزاهاي آماده را روي سيني فر در طبقه وسط قرار دهيد و حدود 8 تا 10 دقيقه صبر كنيد تا پنير پيتزاها آب شود.يه جور ديگه: مي‌توانيد مواد پيتزا و پنير را روي نان بريزيد ولي آ‌نها را در فر نگذاريد. بلكه در ظرف دربسته در فريزر نگه داريد تا موقعي كه عجله داشتيد، آنها را براي گرم شدن و آب شدن پنير پيتزا در فر يا مايكروويو كمي گرم كنيد. داخل اين نان‌ها را به جاي مواد پيتزا، مي‌توانيد با سالاد الويه پر كنيد. اين هم پيشنهاد خوبي براي مهماني‌هاست.

Check Also

پیتزای زبان فوق العاده و ویژه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید پیتزاست که مخصوصا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *