باقلوای ترکیه یک شیرینی خاص

باقلوای ترکیه
باقلوای ترکیه

باقلوا نامی آشنا برای همه مردم ایران است ولی ما امروز میخواهیم طرز تهیه باقلوای ترکیه را به شما آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه این باقلوا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه باقلوای ترکیه

  1. تخم مرغ 3عدد
  2. شیر1لیوان-ماست1لیوان
  3. روغن مایع1لیوان
  4. بیکینگ پودر1بسته
  5. آردگندم به مقدار لازم
  6. گردونیم کیلو
  7. کره 400 گرم
  8. نشاسته1کیوگرم
  9. پودر پسته(برای تزئین)50گرم
  10. روغن مایع برای چرب کردن خمیر 1.5 لیوان
  11. برای شربت باقلوا:شکر 4 لیوان
  12. آب 4.5لیوان
  13. لیموترش 2/1 عدد

 

 

 

 

طرز تهیه باقلوای ترکیه

تخم مرغ ،شیر،ماست،و روغن مایع را مخلوط کنید .آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به مخلوط اضافه کنید .یک خمیر درست کنید که به دست نچسبد.چند دقیقه در حرارت اتاق بگذارید ،روی آن را با دستمال مرطوب بپوشانید . از خمیر 60 تکه کوچک به اندازه فندق جدا کنید . روی آن ها را نشاسته بپاشید . با کمک وردانه پهن کنید و 10 خمیر را روی هم چیده ،دوباره با هم ورز دهید تا یک لای نازک در بیاید.بعد سینی را چرب کنید (با این مواد می توانید دو تا سینی به اندازه 35*35 سانتی متر باقلوا درست کنید )،و لایه اول را روی سینی پهن کنید .روی آن را چرب کنید .دوباره ده تا خمیر کوچک بردارید و روی انها نشاسته بپاشید .یکی یکی ورز بدهید .روی هم بچینید . یک لای بزرگ به اندازه سینی ورز دهید .روی آن را چرب کرده گردو بپاشید.این کار را تا شست تا خمیر تمام شود انجام دهید.دو تا لایهء یک بار گردو بپاشید .آخرین لایه ء خمیر را که روی سینی گذاشتید برش های یک سانتی بزنید . کره را آب کنید .ولرم که شد روی خمیر بریزید.فر را از قبل گرم کرده باقلوا را وسط فر بگذارید .تا روی آن طلایی شود ( تقریبا 45 دقیقه ).

 

 

آماده کردن شربت باقلوا

در یک دیگ شکر و آب را بریزید و بگذارید جوش بیایدو کمی غلیظ شود .سپس به ان آب لیمو اضافه کنید . چند دقیقه بعد از روی آتش بردارید . وقتی که شربت ولرم شد روی باقلوا آرام آرام بریزید . باقلوا که از فر درآمد باید سرد شده باشد

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *