کیک شکلاتی لیوانی یک شیرینی آسان پخت

کیک شکلاتی لیوانی
کیک شکلاتی لیوانی

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای همه درست کنید کیک شکلاتی است به خصوص اینکه اگر لیوانی باشد.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کیک شکلاتی لیوانی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی لیوانی

  1. 3قاشق غذاخوری آرد سفید
  2. 2قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  3. 1/4قاشق چایخوری بکینگ پودر
  4. دو و ۱/۲ قاشق غذاخوری شکر سفید
  5. کمی نمک
  6. 4قاشق غذاخوری شیر
  7. 2قاشق غذاخوری روغن نباتی

 

 

 

طرز تهیه کیک شکلاتی لیوانی

ابتدا یک لیوان که مخصوص مایکروفر باشد(ماگ) انتخاب نمایید. سپس آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر و شکر را به خوبی در لیوان مخلوط کرده.سپس شیر و روغن را اضافه می‌کنیم و مجدد هم می‌زنیم. در نهایت به مدت ۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه در مایکروفر (مایکروویو) قرار می‌دهیم. می‌توانید با بستنی سرو نمایید. نوش جان و لذت ببرید!

 

شکلات بر روی سلامت ما چه اثری دارد؟

در طول سال ها، در بسیاری از مطبوعات از شکلات بد گفته می شد چرا که دارای محتوای چربی بوده و مصرف آن را با ( آکنه، چاقی، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و دیابت ) در ارتباط می دانستند. با این حال با کشف اخیر از ترکیبات فنلی بیولوژیک فعال در کاکائو این تصور تغییر کرده است و اثرات آن در ( پیری، استرس اکسیداتیو، تنظیم فشار خون و آترواسکلروز ) مشخص شده امروزه شکلات برای پتانسیل آنتی اکسیدانی فوق العاده ای خود مورد تحسین قرار گرفته است. گفته می شود مزایای بالقوه خوردن شکلات شامل ( کاهش کلسترول، جلوگیری از کاهش عملکرد ادراکی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی ) می باشد.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *