طرز تهیه میرزا قاسمی

main1

میرزا قاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. امروز قصد داریم طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما اموزش دهیم

دستور شماره یک

 

مواد لازم:

 

  1. بادمجان متوسط: ۵ عدد
  2. سیر: یک بوته
  3. تخم مرغ: ۳ عدد
  4. گوجه فرنگی: ۲ عدد
  5. روغن و نمک و فلفل: به مقدار کافی

 

طرز تهیه:

 

بادنجان‌ها را داخل فر یا روی آتش کبابی می‌کنیم تا کاملا پخته شوند، سپس پوست آنها را کنده و سرهای آنرا می‌گیریم و بعد ساطوری می‌نماییم سپس گوجه فرنگی‌ها را در آب جوش ریخته و پوست آن را می‌گیریم و خرد می‌کنیم. سیر را کوبیده و داخل روغن داغی که در تابه و روی آتش است می‌ریزیم تا کمی سرخ شود. بعد بادنجان‌ها و گوجه فرنگی آماده شده را به تابه اضافه کرده و سرخ می‌نماییم به حدی که آب آنها کاملا” کشیده شود و به روغن بیفتد. کمی نمک و فلفل به آن می‌زنیم و مایه را در یک طرف تابه قرار می‌دهیم ودر طرف دیگر تابه تخم مرغها را شکسته و مخلوط می‌نماییم وبهم می‌زنیم تا کاملا” بسته شده و سرخ شود بعد بادنجانها و تخم مرغ‌ها را مخلوط می‌نماییم و میرزا قاسمی آماده شده را در دیس می‌کشیم.

 

دستور شماره دو

 

مواد لازم:

 

  1. بادمجان شیرین و قلمی ۴ عدد
  2. سیر تازه ۱ بوته و اگر تازه نبود نصف بوته
  3. گوجه فرنگی رنده شده ۵ عدد
  4. رب گوجه ۱/۲ ق غ
  5. نمک و فلفل به میزان لازم
  6. آب ۱ عدد لیموترش
  7. تخم مرغ ۴ عدد
  8. زردچوبه ۱ ق چ پر

 

طرز تهیه:

اول بادمجون‌ها رو کباب کنین. انقدر باید روی آتیش بمونه که پوستش ذغال بشه و وقتی با یه سیخ چوبی داخلش کردین، خیلی راحت بره توی بادمجون. بعد بذارین کنار تا سرد بشه.

گوجه رو رنده کنین و سیر رو ساطوری کنین. ۱ استکان روغن زیتون داخل تابه بریزین و بذارین روی آتیش زیاد داغ نشه و بعد سیر ساطوری و زردچوبه رو اضافه کنین و ۱۰ ثانیه با حرارت متوسط تفت بدین و سریع بادمجون رو که پوستشو گرفتین و ساطوری کردین رو به موادتون اضافه کنین. بعد دوباره ۱ دقیقه تفت بدین و بعد پوره گوجه رو اضافه کنین و درشو بگذارین و زیرشو کمی بیارین پایین تا آبش کشیده بشه و بعد آب لیمو و رب رو بهش اضافه کنین و ۱ دقیقه تفت بدین دست آخر نمک فلفل رو اضافه کنین و بعد تخم مرغا رو روی مواد بشکنین و بدون اینکه هم بزنین درشو ببندین و زیرشو بیارین پایین تا تخم مرغا ببنده! بعدشم که تخم مرغا بست تکه‌تکه شون کنین و حاج آقا میرزا رو یه هم بزنین و بکشین توی ظرف و تزئینش کنین.

Check Also

شیربرنج ترکیه ای بی نظیر

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای ترکیه ای اصیل را به شما عزیزان آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *