شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات برای با سلیقه ها

شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات
شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشزه از نوع شور و شیرین را به شما عزیزان آموزش دهیم.درادامه مطلب زیر طرز تهیه شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات

  1. کره 1 فنجان (بدون نمک،‌اب شده)
  2. شکر قهوه ای 1 فنجان
  3. شکر نصف فنجان
  4. تخم مرغ 2 عدد بزرگ
  5. عصاره وانیل 1 و نیم قاشق چایخوری
  6. آرد 2 فنجان
  7. نمک 1 قاشق چایخوری
  8. خرده شکلات 1 و نیم فنجان (جدا)
  9. چوب شور 1 فنجان (خرد شده، جدا)
  10. روغن نباتی 2 قاشق چایخوری

 

 

 

طرز تهیه شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) داغ کنید.کف یک ظرف مخصوص فر مربع شکل به ضلع 20 سانتی متر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بگذارید کاغذ از دو طرف ظرف آویزان باشد. روی کاغذ روغنی را با اسپری آشپزی چرب کنید.در یک مخلوط کن کره ی آب شده و شکر و شکر قهوه ای را 2 دقیقه بزنید تا نرم و یکدست بشوند.تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند. کاسه ی مخلوط کن را جدا کنید و آرد را اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا مخلوط شود. 1 فنجان خرده شکلات و نصف فنجان چوب شور خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید.خمیر را داخل قالبی که آماده کرده اید بریزید و روی آن را ضاف کنید سپس نصف فنجان چوب شور باقیمانده را روی آن بریزید و آنها را کمی داخل خمیر فشار دهید.

30 دقیقه تا زمانی که خلال دندانی که در آن فرو می کنید تمیز بیرون بیاید در فر بپزد. زمانی که شیرینی تخته ای در حال پختن است نصف فنجان خرده شکلات باقیمانده را با روغن نباتی در یک قابلمه دو جداره یا داخل ماکرو ویو آب کنید.
شیرینی تخته ای را از فر بیرون بیاورید و بگذارید کاملاً داخل قالب خنک شود سپس آن را به وسیله ی لبه های کاغذ روغنی از قالب بیرون بیاورید.

شکلات آب شده را قطره قطره روی شیرینی بریزید و بگذارید خنک شود تا شکلات سفت شود. شیرینی تخته ای را به شکل 16 مربع برش دهید و سرو کنید.

Check Also

طرز تهیه گرانیتای هندوانه بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید به آسانی در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *