پیتزا پاکتی جدید برای همه سلیقه ها

پیتزا پاکتی جدید
پیتزا پاکتی جدید

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه را به شما بانوان گرامی اموزش دهیم.پیتزا پاکتی جدید یک پیتزای فوق العاده است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا پاکتی جدید

  1. آب گرم 3/4 پیمانه
  2. شکر 2 قاشق غذاخوری
  3. خمیر مایه فوری 1 قاشق چایخوری
  4. نمک 1 قاشق چایخوری
  5. روغن زیتون یا مایع 1 قاشق غذاخوری
  6. آرد 2 پیمانه
  7.  آرد معمولی (می توانید 1 پیمانه آرد معمولی و یک پیمانه آرد نان استفاده کنید

 

طرز تهیه خمیر پیتزا پاکتی

آب گرم را در یک ظرف بزرگ بریزید شکر را به آن اضافه کنید و کمی مخلوط نمایید، بعد خمیر مایه را اضافه کنید اجازه دهید کمی بماند تا خمیر مایه فعال شود بعد نمک و روغن و آرد را اضافه کنید و برای 10 دقیقه خوب ورز دهید (خمیر به دست نمی چسبد و لطیف است و حالت کشسانی دارد) کف ظرفی را کمی روغن بریزید خمیر را در آن بچرخانید تا همه جای خمیر به روغن آغشته شود و روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید حجم خمیر دو برابر شود.

نکته: اگر دید خمیر چسبنده هست کم کم روی سطح را آرد بپاشید تا چسبندگی بر طرف شود. دلیل آن تفاوت در ظرفیت آرد است. مراقب باشید خمیر لطافتش را داشته باشد.
بعد از استراحت خمیر کف ظرف مورد نظرتان را کمی چرب کنید و خمیر پیتزا را نازک با دیت در ظرف باز کنید و با مواد دلخواه تان پیتزا را آماده کنید.

من از ترکیب گوشت چرخ کرده و ذرت و قارچ و فلفل دلمه ای رنگی و سبزی گشنیز و تکه های کوچک گوشت استیکی و گوجه گیلاسی و همچنین سس پیتزا که خودم همیشه تهیه می کنم، درست کردم.

 

مواد لازم برای تهیه سس پیتزا

  1. 3 الی 4 قاشق غذاخوری رب گوجه
  2. مقداری سرکه
  3. کمی آب
  4. نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و روغن زیتون یا مایع
  5. کمی شکر (که می توانید به جای شکر از سس گوجه که شیرین است استفاده کنید که خیلی هم خوشمزه می شود)

    تمام مواد را با هم مخلوط کنید باید سس نسبتا غلیظی شود مزه کنید باید طعم سرکه داخل آن مشخص باشد ولی تیز نباشد. باید به طعم متعادلی داخل سس برسید مزه آب ندهد برای همین معمولا میزان سرکه بیشتر از آب است. من چشمی مواد را می ریزم. معمولا شکر را برای متعادل کردن طعم می ریزم ولی شما دوست نداشتید نریزید. ولی از من گفتن سس را خوشمزه می کند.

    قالب لوف را کمی چرب کنید خمیر را نازک پهن کنید و سعی کنید خمیر را تا دیواره ها باز کنید(ممکن است خمیر از دیواره ها سر بخورد که ایرادی ندارد کمی که جای دست برای چسباندن خمیرها داشته باشید کافی است) مواد پیتزا را بچینید و پنیر فراوان بریزید خمیر رویی را نازک باز کنید روی مواد بگذارید و سعی کنید خمیر کف را به خمیر بالا بچسبانید. و در آخر روی خمیر سس بزنید.

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *