سالاد روسی یک پیش غذای خیلی خوشمزه

سالاد روسی
سالاد روسی

سالاد روسی یک پیش غذای خیلی خوشمزه برای خانم هایی که به دنبال سالاد متفاوت هستند سالاد روسی سالادی است بسیار خوشمزه که از ترکیب ژامبون، سیب زمینی پخته،سبزیجات و سس مایونز تهیه می شود در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ان را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم سالاد روسی:

  • سس مایونز
  • سیب زمینی
  • ژامبون
  • نخود فرنگی
  • هویج
  • خیارشور
  • تخم مرغ

طرز تهیه سالاد روسی:

سیب زمینی و هویج ها را بپزید، آبکش کنید و خرد کنید.

ژامبون ها را خرد کنید.

آب خیارشورها را بگیرید.

خیارشورها را خرد کرده و به مواد داخل ظرف اضافه کنید.

نخود فرنگی را اضافه کنید.

سپس سس مایونز را اضافه کرده و خوب هم بزنید.

تخم مرغ ها را آب پز کرده و رنده کنید. سپس تخم مرغ های رنده شده را روی سالاد بریزید.

کمی نمک به سالاد اضافه کنید. مراقب باشید نمک زیاد نریزید چون خیارشور به اندازه کافی شور هست.

اگر به دنبال این هستید که غذایی رژیمی داشته باشید ما این سالاد را به شما توصیه نمیکنیم چون از سس مایونز و ژامبون استفاده شده و سس مایونز خود به تنهایی کالری بسیار زیادی دارد

اگر دارای کلسترول بالا، مشکل اضافه  وزن، سابقه خانوادگی بیماری قلبی،هستید نباید سس مایونز بخورید. سس مایونز  دارای مقدار زیادی کلسترول و انواع چربی های دیگر است.سس مایونز در واقع بسیار مساعد برای رشد باکتری است.

از آنجا که سرعت رشد میکروب در سس مایونز بسیار بالاست، این ماده حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم وبنزوات سدیم) است که سرطان‌زا هستند. به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت و جوش صورت نمی‌شود. همچنین استفاده طولانی مدت از سس مایونز موجب بروز سنگ‌های صفراوی، ناراحتی‌های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو، گرفتگی عروق می‌گردد.

به جای سس مایونز صنعتی می‌توان از سس سنتی زیر در تهیه انواع سالادها استفاده کرد:
مواد لازم: روغن زیتون (۱ لیوان)، ارده (کمتر از نصف قاشق غذاخوری)، نخود پخته چرخ شده(۶-۷ قاشق غذخوری)، سیر (۱ حبه)، آبلیوی طبیعی (نصف استکان)، نمک و فلفل به میزان دلخواه.
تمام مواد را با مخلوط کن، کاملا مخلوط کرده تا سس یکنواختی به دست بیاید. (در صورتی که سس غلظت مناسبی نداشت می توان با افزودن نخود پخته و روغن آن را به غلظت مناسب رساند) این سس نرم کننده دستگاه گوارش می باشد و چاق کننده نیست.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *