طرز تهیه دسر کدو حلوایی شکری به همراه صرف چای

طرز تهیه دسر کدو حلوایی شکری به همراه چای
طرز تهیه دسر کدو حلوایی شکری به همراه چای

این دسر کدو حلوایی های شیرین را می توانید به همراه چای و یا به تنهایی مانند آبنبات میل کنید.در ادامه مطلب طرز تهیه را به شما اموزش میدهیم.

نکاتی در رابطه با تهیه ی دسر کدوحلوایی شکری:

۱- پوست و تخم های کدو حلوایی را جدا کنید. آن را به قسمت های ۷ تا ۱۰ سانتی متری تقسیم کنید، سپس هر یک را به نوارهایی با قطر نیم سانتی متر برش دهید.
۲- لیمو ها را آب گرفته و سپس پوست آن ها را به شکل نوارهای باریک برش دهید.
۳- مواد باید برای ۱ شب در یخچال قرار گرفته تا آماده شوند.

مواد اولیه:

کدو حلوایی ۷۰۰ گرم
شکر ۳ پیمانه
لیمو ۲ عدد

دستورالعمل :

۱- بعد از این که کدو حلوایی را برش دادید، ۲ پیمانه شکر را به همراه آب و پوست لیمو ها در کاسه ای با هم ترکیب کنید. برش های کدو حلوایی را اضافه کرده، مواد را خوب با هم ترکیب کنید. روی کاسه را با کیسه ی نایلونی پوشانده و برای ۱ شب در یخچال قرار دهید.
۲- بعد از این مدت، مواد را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ریخته و بگذارید تا قل بزند. حرارت را کم کرده و در حالی که مواد را مدام هم می زنید برای حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه، تا زمانی که کدوها شفاف و شکر طلایی رنگ و کاراملی شود، بپزید.
۳- کدوها را با کفگیر از شیره خارج کنید و برای ۱۲ ساعت روی توری قرار دهید تا خشک شوند و سپس در ۱ پیمانه شکر باقیمانده بزنید.

خواص کدو حلوایی:

یرقان (زردی) را برطرف می کند.
انواع کدو، ادرار آور و تب بر است.
تخک کدو به خصوص پوست سبز رنگ آن ضد کرم است. لذا مصرف مقدار ۷۵ تا ۱۰۰ گرم تخم کدو در مورد افراد بزرگسال و ۳۷ تا ۵۰ گرم آن در مورد اطفال تجویز شده است.
کدو حلوایی، سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می کند.
اگر کدو حلوایی را پخته به صورت کرم به صورت بمالید و نیم ساعت صبر کنید، رنگ چهره و رخسار باز شده و صورت را براق و زیبا می نماید. خوردن کدو، موجب برطرف شدن غم و اندوه است.
خوردن کدو با عدس رقت و نرمی قلب می آورد. کدو برای درمان قولنج مفید است.
خوردن کدو مغز را تقویت می کند. روغن تخم کدو برای تسکین درد بواسیر بسیار مفید است.
جوشانده گل کدو برای سینه بسیار مفید است.خوردن کدو باعث تجدید قوای جسمی و روحی بدن و موجب استحکام بافت های بدن می شود. خوردن کدو، خوابی راحت به دنبال دارد و کسانی که دچار کم خوابی هستند، کدو برای درمان کم خوابی آنها مؤثر است.
کدو طبیعتی سرد دارد. کدو صفرا را تسکین می دهد.

و…

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *