بروله موز و برنج جالب با طعم استثنایی

بروله موز و برنج جالب
بروله موز و برنج جالب

طعم موز با انواع غذاها یک طعم ویژه است ولی امروز ما قصد داریم یک دسر استثنایی با موز و برنج را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه بروله موز و برنج جالب را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بروله موز و برنج جالب

  1. پودینگ برنج خامه ای 400 گرم
  2. پوست رنده شده پرتقال نصف پرتقال
  3. ساقه زنجبیل، ریز خرد شده 2 قطعه
  4. شربت زنجبیل 2 ق چ
  5. کشمش 40 گرم
  6. موز 2 عدد
  7. آب لیمو 2 ق چ
  8. شکر قهوه ای خام 5 ق غ

 

 

طرز تهیه بروله موز و برنج جالب

پودینگ برنج را در یک کاسه خالی کنید و رنده پوست پرتقال، زنجبیل، شربت زنجبیل و کشمش را به آن اضاف کنید و همه را با هم مخلوط نمایید.موزها را به صورت مورب ورقه ورقه نمایید،  برای جلوگیری کردن از تغییر رنگ، آن ها را به آب لیمو آغشته نمایید، خشک نموده و در دو ظرف نسوز جداگانه بریزید

مخلوط برنج را با قاشق به شکل یک لایه روی موزها بریزید تا ظرف ها تقریبا پر شوند.
روی برنج هر یک از ظرف ها، یک لایه شکر بپاشید.

ظرف ها را درون فر گرم شده از قبل روی حرارت متوسط گریل قرار داده و حرارت دهید تا شکرها آب شوند، مراقب باشید تا شکرها نسوزند.

ظرف ها را کنار بگذارید تا کمی سرد شوند و کارامل شکل خود را بگیرد، سپس درون یخچال بگذارید تا خنک شده و آماده سرو شوند. با پشت قاشق روی بروله ها را صاف کنید و آن ها را سرد سرو نمایید.

پودینگ برنج خیلی شیک است و به همراه پره های پرتقال و سیب رنده شده بسیار لذیذ می شود. بروله (که به معنی سوخته است و اشاره به رویه برشته دسر دارد) را سرد با شکلات رنده شده و گردوهای خرد شده مخلوط کرده  و نوش جان کنید.
مقداری پودینگ برنج را برداشته، پوست پرتقال، ساقه زنجبیل و ورقه های موز به آن طعم داده و روی بروله موز و برنج را با شکر قهوه ای تزیین نمایید.میتوانید روی آن را با زعفران تزیین کنید.

 

نکات مخصوص سر آشپز

پودینگ برنج خیلی شکیل است و به همراه پره های پرتقال و سیب رنده شده بسیار لذیذ می شود. بروله ( که به معنی سوخته است و اشاره به رویه برشته دسر دارد ) را سرد با شکلات رنده شده و گردوهای خرد شده مخلوط نموده و سرو نمایید.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *