پنیر زیره خانگی لذیذ و خوش طعم

پنیر زیره خانگی لذیذ
پنیر زیره خانگی لذیذ

امروز قصد داریم طرز تهیه پنیر زیره خانگی لذیذ را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.طرز تهیه این پنیر بسیار آسان است که در ادامه مطلب زیر خواهید دید.

مواد لازم برای تهیه پنیر زیره خانگی لذیذ

  1. دو و نیم کیلو شیر یا سیزده لیوان شیر
  2. پنج قاشق غذاخوری سر پر ماست
  3. پارچه توری تمیز
  4. نمک به مقدار لازم
  5. زیره به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه پنیر زیره يک پنير زیره خانگی لذیذ

 

من از دو و نيم كيلو شير معادل سيزده ليوان شير استفاده كردم شير پر چرب باشد بهتر است. شير را می گذاريم روی حرارت متوسط و نيم ساعت می گذاريم جوش بخورد بعد از اين زمان پنج قاشق غذاخوری پر ماست را به شير در حال جوش خوردن اضافه می كنيم و می گذاريم تا چند دقيقه روی گاز بماند تا شير به رنگ سبز كمرنگ در بياید و شير حالت بريدگی پيدا كند بعد توری پارچه ای را روی آبكش پهن نمایید.باید توجه داشته باشید که این پارچه تمیز باشد.

و پنير را صاف كنيد مقداری از آب پنير را برداريد بقيه آن را دور بريزيد بعد پنير را يک جا جمع كنيد و پارچه توری را چند دور بپیچید تا پنير شكل خودش را از دست ندهد و يک جا جمع شود و بعد يک چيز سنگين را روی آن بگذاريد به مدت نيم تا يک ساعت تا آب های اضافی پنير خارج شود و سفت شود بیشتر از نیم ساعت طول نمیکشد، اگر دوست داريد مثل من زيره به پنير اضافه كنيد زمانی كه آبكش كرديد مقداری زيره را به مواد اضافه كنيد، بعد از اينكه پنير مورد نظر سفت شد برش زدم و پنيرها را در آب پنيری كه برداشته بودم و خنک شده بود و كمی هم به آن نمک زده بودم گذاشتم، داخل خود پنير نمک نریزید فقط در آب پنیر نمک بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *