مربای گوجه گیلاسی شیک برای با کلاس ها

مربای گوجه گیلاسی شیک
مربای گوجه گیلاسی شیک

گوجه گیلاسی یا مینیاتوری یکی از گوجه های بسیار خوشمزه میباشد که امروز قصد داریم طرز تهیه مربای این گوجه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مربای گوجه گیلاسی شیک را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه مربای گوجه گیلاسی شیک

  1. گوجه فرنگی گیلاسی یک کیلو
  2. شکر یک کیلو
  3. هل ساییده نصف قاشق چ
  4. آب لیموترش 3 قاشق غ

 

طرز تهیه مربای گوجه گیلاسی

این مربا دسری شیک و فوق العاده است که با گوجه فرنگی های تزیینی یا گیلاسی تهیه می شود.در ابتدا شهد این مربا را با دو لیوان آب و شکر تهیه کنید.روی پوست پوجه فرنگی ها را با کار تیزی برش کوچکی دهید. همه گوجه ها را در ظرف آب جوش قرار دهید پس از حدود 5 دقیقه بیرون آورید و سپس آنها را داخل آب سرد بریزید و بعد به آرامی پوست آنها را بگیرید.

شهدی که تهیه کردید را بگذارید که غلیظ شود همه  گوجه ها را در این شهد در حال غلظ شدن بگذارید تا بجوشد.پس از 5 دقیقه پودر هل ساییده و الک کرده و سپس آب لیموترش را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید و اجازه داده تا مربا خنک شود. وقتی که مربا آماده شد آن را در یخچال قرار داده تا صبح.روز بعد مربا را در شیشه استریل شده بریزید.

نکات تهیه مربای گوجه گیلاسی

میتوانید از این مربا برای تزیین کاناپه پنیر و مربایی و هم چنین دسر ها و کیک ها نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید دو تا 3 قاشق گلاب هم هنگام ریختن پودر هل، به مربا اضافه کنید. این مربا قبل از اضافه کردن گوچه فرنگی ها باید به غلظت رسیده باشد چون بعد از اضافه کردن گوجه فرنگی ها فرصت زیادی نداریم. به این نکته توجه داشته باشید که این مربا را نباید زیاد بپزید چون شکل مربا از دست رفته و مربا تیره میگردد.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *