کمپوت زرد آلو خانگی برای همه ذائقه ها

کمپوت زرد آلو خانگی
کمپوت زرد آلو خانگی

کمپوت ها همواره طرفداران زیادی به خصوص در بین خانم ها دارد . با توجه به اینکه فصل تابستان پیش روست و فصل میوه های خوشمزه ای مثل زرد آلو است.درادامه مطلب زیر طرز تهیه کمپوت زرد آلو خانگی را به شما اموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کمپوت زرد آلو خانگی

  1. زردآلو 1 کیلو
  2. شکر 250 گرم
  3. آب 3 لیوان

 

طرز تهیه کمپوت زرد آلو خانگی

زرد آلوها را تمیز شسته و دم های آن را بگیرید.هسته های زرد آلو را در بیاورید.شکر و آب را روی اجاق گذاشته تا شربت قوام آید.سپس زرد آلو ها را در آن ریخته تا چند جوش بخورد و از روی اجاق بردارید مخلوط ما سرد که شد زرد آلوها را در ظرف استریل ریخته و در یخچال نگهداری کنید.توجه داشته باشید که چون مواد افزودنی به این کمپوت زده نمیشود نباید در جای گرم نگهداری شود چون باعث فساد میگردد.

 

درباره کمپوت ها بیشتر بدانید

خیلی از ماها زمانی که مریض میشویم مصرف کمپوت برای بیماری یک امر ضروری قلمداد میشود و برای هر بیماری کمپوت  میبریم.ولی آیا کمپوت برای افراد بیمار مفید است؟

کمپوت از جمله دسر هایی است که بیشتر افراد طعم و مزه آن را دوست دارند .بیشترین دلیلی که کمپوت را به سبد خانواده ها میبرد میوه هاییی است که در یک فصل یافت شده و در فصل دیگر تمام میشود و بنابراین تمایل افراد برای ذخیره میوه های خوشمزه برای فصول بعدی افزایش می یابد.به خصوص فصل تابستان که تنوع و خوشمزگی میوه ها در این فصل بیشتر است و افراد تمایل بیشتری برای نگهداری میوه های این فصل دارند.توجه داشته باشید که کمپوت ها را بیشتر سعی کنید خودتان در منزل تهیه کنید چون کمپوت های صنعتی مواد افزودنی و نگهدارنده زیادی دارند که برای سلامتی مضر است و از میوه های خوب برای کمپوت ها استفاده نمیشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *