دیزی لاکچری با ظروف سفالی

دیزی لاکچری
دیزی لاکچری

این روزها کمتر کسی دیگر به یاد دیزی های قدیمی است چون زندگی ماشینی مجال دیزی ذرست کردن را به شما نمیدهد.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دیزی لاکچری را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دیزی لاکچری

  1. ماهیچه گوسفندی 500 گرم
  2. نخود یک پیمانه
  3. پیاز متوسط یک عدد
  4. لیمو عمانی 1 عدد
  5. سیب زمینی متوسط 2 عدد
  6. گوجه رنده شده 1 عدد
  7. دنبه گوسفندی کمی
  8. رب گوجه یک قاشق غذاخوری
  9. زیره،نمک،فلفل،زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

 

طرز تهیه دیزی لاکچری با ظروف سفالی

نخود را از شب قبل از درست کردن دیزی  داخل آب خیسانده و گوشت را به همراه چربی، نخود، پیاز، گوجه فرنگی رنده شده زردچوبه و رب در ظرف دیزی بریزید و پنج برابر حجم آنها آب اضافه کنید نمک و ادویه را نباید از ابتدا بزنید چون باعث دیر پز شدن گوشت مورد نظر می شود.

وقتی گوشت نیم پز شد نمک و ادویه و لیمو عمانی را اضافه کنید. اگراز دیزی سفالی استفاده می کنید حتما باید شعله پخش کن بگذارید اول شعله را زیاد کنید وقتی به جوش آمد شعله را کم کنید یا داخل فر بگذارید. در ساعات پایانی پخت سیب زمینی ها را اضافه کنید تا له نشوند.

 

تاریخچه آبگوشت

آبگوشت در کنار همه نام‌ها و نامداران فرهنگ ایرانی، در دایره‌المعارف‌های اما در منوی هیچ یک از رستوران‌های تهران آبگوشت نیست! برای خوردن آبگوشت باید به خانه، چایخانه، قهوه‌خانه یا دیزی‌سرایی رفت. آن هم فقط سر ظهر، نه قبل و نه بعد از آن. از قدیم دکان‌هایی هستند که به طور مشهورهر کدام یک خوراک بیشتر نمی‌پزند؛ حلیمی، کبابی، چلویی، جگرکی، کله‌پزی و بریانی. اما باز هیچ یک از این خوراک‌های اصیل و محبوب ایرانی، جز چلوکباب‌ها، در منوی رستوران‌های ایران جایی ندارند! و به همین خاطر است که در کتابچه‌های راهنمای ایرانگردی برای خارجیان هم فقط فرق پلو و چلو و شرح انواع کباب‌ها آمده است. هر جای دیگر جهان که بود، این تنوع خوراکی را جاذبه‌ای سیاحتی می‌کردند و دست‌کم در منوهای وطنی جایی به آن می‌دادند.

Check Also

مرغ تابه ای با طعم سیر و لیمو

مرغ تابه ای با طعم سیر و لیمو ، دستوری ساده و خوش طعم است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *