بامیه های لوله ای دلچسب یک شیرینی عالی

بامیه های لوله ای دلچسب
بامیه های لوله ای دلچسب

بامیه یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست که ما را به یاد ماه رمضان می اندازد.امروز قصد داریم طرز تهیه بامیه های لوله ای دلچسب را به شما کاربران عزیز سایت فست فود آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بامیه های لوله ای دلچسب

  1. روغن گیاهی و یا روغن زیتون
  2. 1 فنجان آب
  3. 1/2 فنجان مارگارین یا 1/2 فنجان کره
  4. نمک 1/4 قاشق چای خوری
  5. 1 فنجان آرد گندم
  6. 3 عدد تخم مرغ
  7. شکر 1/4 فنجان
  8. 1/4 قاشق چای خوری دارچین به دلخواه
  9. 120 گرم شکلات تلخ، خرد شده
  10. شیر 2 فنجان
  11. آرد ذرت 1 قاشق غذا خوری
  12. 4 قاشق غذا خوری شکر

 

طرز تهیه بامیه های لوله ای دلچسب

برای آماده کردن خمیر اردذرت و آرد گندم را به آب در حال جوش اضافه میکنیم.و دایم هم زده تا خمیر سفت شود.روغن را اضافه کرده و تا آنجایی هم میزنیم که خمیر یکپارچه شود.بعد از اینکه خمیر کمی سرد شد تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده وسپس شیر را اضافه میکنیم. خمیر را ورز داده تا خمیر نرم ولطیفی حاصل شود.خمیر به دست آمده را در قیف ماسوره ای ریخته و در روغن سرخ میکنیم تا زمانی که رنگ طلایی به خود بگیرد.

برای تهیه شربت شکر را در اب ریخته و انقدر میجوشانیم که به حالت نیمه غلیظ برسد.بعد از اینکه بامیه ها را سرخ کردیم آنها را در شربت ریخته و سریع در می آوریم و در صافی میگذاریم تا شربت ان کمتر شود.

شکلات را در یک ظرف بن ماری کنید و در یک ظرف کوچک بریزید میتوانید این بامیه را با شکلات گرم میل کنید.میتوانید این شکلات رت در وعده هایی برای فرزندان آماده کنید تا آن را در هر وعده ای که میل داشتند بخورند.بامیه ها اصولا در مغازه ها در روغن سوخته سرخ میشوند سعی کنید خودتان در منزل این بامیه را تهیه کنید چون غذاهای خانگی از نظر سالم بودن خیلی سرتر از جاهای دیگر هستند.

 

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *