کاپ کیک کدو تنبل برای تولد فرزندان شما

کاپ کیک کدو تنبل
کاپ کیک کدو تنبل

اگر تولد فرزندان شما نزدیک است و قصد دارید یک شیرینی خوشمزه برایش بپزید و آنها را غافلگیر کنید کاپ کیک کدو تنبل یک شیرینی  خوشمزه است که طرز تهیه آن را امروز در اسیت فست فود خواهید دید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک کدو تنبل

  1. آرد 2 فنجان
  2. 1فنجان شکر سفید
  3. 1/2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  4. 1قاشق چای خوری جوش شیرین
  5. 1/2 قاشق چای خوری کدو تنبل
  6. نمک 1/2 قاشق چای خوری
  7. 2عدد تخم مرغ
  8. 1فنجان پوره کدو
  9. دوغ 1/2 فنجان
  10. 1/4پیمانه روغن گیاهی
  11. شکر و تخم مرغ

 

طرز تهیه رویه کاپ کیک

پنیر خامه ای 250 گرم، نرم
کره 1 قاشق غذا خوری
وانیل 1 قاشق چای خوری
1 فنجان شکر

 

 

 

طرز تهیه کاپ کیک کدو تنبل

در یک کاسه بزرگ آرد را الک کرده و میریزیم.شکر ,کدو تنبل,بکینگ پودر ,جوش شیرین و نمک را با آرد مخلوط میکنیم.در یک ظرف جداگانه دیگر تخم مرغ و روغن را به هم زده و مخلوط کدو تنبل را به مخلوط مورد نظر اضافه میکنیم.دوغ را به مواد اضافه کرده و هم میزنیم تا خمیر ورزیده ای به دست آید.خمیر را در قالب های مخصوص کاپ کیک که کف آنها کاغذ روغنی است میریزیم کاپ کیک ها را در فر در درجه 375 فارنهایت به مدت 18تا 22 دقیقه قرار دهید تا بپزند.بعد از پختن کاپ کیک ها آنها را در قفسه بگذارید تا سرد شوند.

برای رویه کاپ کیک ها پنیر خامه ای کره و وانیل را به هم بزنید سپس قند و عصاره ذرت را با همزن هم زده تا مایع پفکی شکلی به دست آید.مایع درست شده را در ماسوره ریخته و روی کاپ کیک ها را میریزیم.روی آن را ترافل شکلاتی را میریزیم.

 

 

چه کدو تنبلی را انتخاب کنیم؟

از خرید کدوهایی که با کمی فشار دادن، نشانه های له شدگی احساس می کنید بپرهیزید و سعی کنید کدو های سالم و بدون لک را انتخاب کنید.این سبزی را قبل از بریدن می توانید در جایی خنک (بیرون از یخچال) بگذارید، اما به محض برش دادن، بدون برداشتن تخمه های کدو، باید آن را داخل کیسه ای پلاستیکی در یخچال قرار دهید.این کدو را می توانید آب پز، بخارپز یا کباب کنید و به کمک مغزها و عسل دسرهایی خوشمزه از آن تهیه کنید. اگر کدو حلوایی که خریده اید،

بیش از مصرف هفتگی تان است، توصیه می شود آن را بخارپز کرده و در بسته بندی هایی کوچک، در فریزر ذخیره کنید. البته سعی کنید تا  یک ماه آن را میل کنید و بیش از این در فریزر هم نگذارید.شما می توانید با مخلوط کردن این سبزی با انواع سبزیجات از جمله کرفس و جوانه گندم تازه، غذایی مفید برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، تهیه کنید، زیرا هر سه این سبزی ها، تنظیم کننده فشار خون هستند.

 

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *