بشقاب غذای اشتها آور شگفت انگیز

بشقاب غذای اشتها آور
بشقاب غذای اشتها آور

اگر به دنبال یک غذای شگفت انگیز و در عین حال خوشمزه هستید طر تهیه بشقاب غذای اشتها آور شگفت انگیز را در ادامه مطلب زیر به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه بشقاب غذای شگفت انگیز

انتخاب گوشت و پنیر

  1. مخلوطی از انواع ژامبون ها
  2. پنیر غنی شده مانند موتزارلا یا موزارلا
  3. میگو ترشی و ماهی کولی و ماهی دودی

انتخاب زیتون و سبزی

  1. قارچ
  2. کنگر فرنگی
  3. زیتون سیاه
  4. انگور
  5. گوجه گیلاسی

 

طرز تهیه بشقاب غذای اشتها آور

سرکه ادویه و نمک را با هم مخلوط کرده و دو حبه سیر با دو قاشق چایخوری لیمو 2 قاشق غذاخوری ریحان را بادو قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و نمک را به آن اضافه کنید و چند ساعت در یخچال قرار دهید.مواد مورد نظر را طبق دیزاین عکس در یک دیس زیبا و طبقه بندی شده چیده و تزیین کنید.

 

 

پنیر موتزارلا و نحوه استفاده از آن

نوعی پنیر تازه ایتالیایی است که از شیر گاومیش آبی (یا در خارج از ایتالیا از شیرگاو) تهیه می شود. نوعی از آن که از شیر گاو تهیه می شود، در انواع پیتزا ها یا به همراه گوجه فرنگی حلقه شده و ریحان، مصرف می شود. همچنین گاهی به تنهایی هم این پنیر را می خورند.

پنیر موزارلا در انواع تازه، دودی و نوعی که آبش را تا حدی گرفته اند عرضه می شود. جهت حفظ حالت طبیعی پنیر (البته تنها چند روز) این پنیر را در آب پنیرخودش نگهداری می کنند.

نام این پنیر از گویش های جنوب ایتالیا گرفته شده است. اصل واژه موزا به معنای بریدن است. اما از آنجا که در هیچ کدام از مراحل تهیه این نوع پنیر چیزی را نمی برند، احتمالاً ریشه آن به معانی دیگری بر می گردد. فقط می توان گفت که این دسته پنیرها، پوشش خارجی سفتی ندارند.

قبلاً گفته می شد که اولین بار این پنیرها در عبادتگاه های قرن دوازدهم تولید شدند که راهب های عبادتگاه ها به زیارت کنندگان از این پنیر به همراه نان می دادند. آن پنیرهای خانگی را از شیر گاومیش و تحت نام پنیر نیکوتا تهیه می کردند که احتمالاً پنیر موزارلای امروزی یکی از فرآورده های این پنیر نیکوتا می باشد. در کتاب های آشپزی، نام پنیر موزارلا برای اولین بار در قرن 16 آمده است.

 

Check Also

کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس و لذیذ

اگر دنبال پیش غذایی ساده و در عین حال با کلاس میگردید طرز تهیه کاسرول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *