دسر سیب ویژه یک دسر آسان و راحت

دسر سیب ویژه
دسر سیب ویژه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشمزه و در عین حال راحت را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر سیب ویژه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر سیب ویژه

  1. 1 عدد کیک به رنگ زرد
  2. 1/3 کره فنجان، نرم
  3. 1 تخم مرغ
  4. 600گرم پای سیب
  5. 1/2 فنجان شکر قهوه ای بسته بندی شده
  6. 1/2 فنجان گردو خرد شده
  7. دارچین 1 قاشق چای خوری
  8. 1 فنجان خامه ترش
  9. 1 تخم مرغ
  10. وانیل 1 قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه دسر سیب ویژه

فر را در درجه 350 فارنهایت تنظیم کنید.در یک کاسه کیک و کره و تخم مرغ را به هم زده تا کاملا ترد شود.پای سیب را کف سینی بچینید .شکر و دارچین و آجیل را با هم مخلوط کرده و به صورت یک لایه روی پای سیب میریزیم.در یک کاسه دیگر خامه ترش و تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کرده و یک لایه روی دسر میریزیم .سپس برای تزیین لایه های نازکی از سیب روی آن میچینیم.و به مدت 40 دقیقه در فر گذاشته تا کاملا طلایی شوند.

 

مزایای شکر قهوه ای

شکر قهوه‌ای کالری کمتری به نسبت شکر سفید دارد و در کنترل چاقی موثر می‌باشد. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، کربوهیدرات‌هایی چون برنج، جو و شکر در شکل غیر تصفیه‌شده آن ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند و به نظر می‌رسد شکر قهوه‌ای به نسبت شکر سفید مزایای بیشتری برای سلامتی داشته باشد. لازم به ذکر است که میزان شیرینی شکر سفید و شکر قهوه‌ای مشابه است. پس می‌توان با خیال آسوده شکر قهوه‌ای را جایگزین شکر سفید در رژیم غذایی نمود.شکر قهوه‌ای روشن، از 3.5 درصد ملاس و شکر قهوه‌ای تیره، از 6.5 درصد ملاس تشکیل شده است

شکر قهوه‌ای طبیعی‌تر است
شکر قهوه‌ای به صورتی طبیعی‌تر تولید می‌شود. به گونه‌ای که با افزودنی‌های صنعتی مانند دی اکسید گوگرد، فسفریک اسید، کلسیم هیدروکسید و کربن اکتیو غنی نمی‌شود. درحالی‌که برای تولید شکر سفید از این مواد استفاده می‌شود و تولیدکنندگانی که برای تهیه شکر سفید تصفیه‌شده، تمام ملاس را از شکر جدا می‌کنند در حقیقت کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر و … را از این شکر جدا می‌نمایند.

شکر قهوه‌ای برای پوست و مو مناسب‌تر می‌باشد
شکر قهوه‌ای به دلیل اینکه ویتامین B بیشتری دارد، پوست را در برابر اثرات ناشی از سن محافظت می‌کند و برای لایه‌برداری پوستی و ریزش سریع‌تر بافت‌های مرده پوست کمک‌کننده می‌باشد.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *