دسر تمشک رمانتیک دسری تابستانی

دسر تمشک رمانتیک
دسر تمشک رمانتیک

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر رمانتیک و خوش طعم را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر تمشک رمانتیک را به شما علاقه مندان به آشپزی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر تمشک رمانتیک

  1. 1 فنجان بستنی تمشک
  2. 1 فنجان شیر سرد
  3. 106 گرم وانیل فوری پودینگ
  4. ا فنجان تمشک
  5. نعناع تازه برای تزیین

 

 

طرز تهیه دسر تمشک

یک طرف ظرف را فویلی گذاشته و به مدت 10دقیقه در فریزر قرار دهید.در یک کاسه بزرگ شیر سرد را ریخته و مخلوط پودینگ را به آن اضافه میکنیم.مخلوط پودینگ را در ظرف میریزیم.بعد از چند ساعت که خود را گرفت بستنی تمشک را به ان اضافه نموده و با تمشک و نعنا تازه تزیین کنید.

 

خواص تمشک

میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت و … خورده می شود.بوته تمشک در مناطق گرم و مرطوب، در جنگلها و صحراها می روید و گاهی آن را می کارند. نامهای دیگر تمشک، توت وحشی و سه گلی است. ساقه های تمشک نرم و به رنگ قرمز و دارای خارهای دراز است. برگهای آن متفاوت و بیضی شکل و اطراف آن کنگره کنگره و به شکل دندانه های اره ای است. گلهای تمشک به رنگهای سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماههای مرداد پدیدار می شود و تا مهر دوام می آورد. قسمتهای مورد استفاده بوته تمشک عبارتند از : میوه ، برگ، تخم ، دانه و گل .

 

– تمشک خون را قلیائی می کند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است.
– شربت تمشک برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است.
– تخم و دانه ای که درتمشک وجود دارد، اغلب با دندان نیز خرد نمی شود، ولی وقتی خورده شود درمعالجه ی یبوست و خشکی مزاج به طور طبیعی بسیارمؤثر است و سبب می شود که یبوست به کلی رفع گردد.
– شربت تمشک، مخلوط با آب برای رفع تب تجویز شده است.
– خوردن تمشک برای مبتلایان به مرض قند( دیابت )، تبهای صفراوی، التهاب مجاری ادرار، گلو درد( آنژین ) مفید است.
– تمشک دارای خاصیت ضد عفونی کننده است.
– تمشک به علت دارا بودن ویتامینهای C و K برای اوره و فشار خون مفید است.
– برای معالجه کک و مک، ابتدا صورت را خوب بشوئید و سپس ورقه نازکی از تمشک به مدت یک ساعت روی صورت بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کک و مک صورت از بین برود.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *