سوپ پنیر و کلم بروکلی یک غذای سالم

سوپ پنیر و کلم بروکلی
سوپ پنیر و کلم بروکلی

سوپ ها یکی از غذاهای سالم هستند که برای کودکان و سالمندان نیز خیلی مفید میباشد.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ پنیر و کلم بروکلی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ پنیر و کلم بروکلی

  1. 1 قاشق غذا خوری کره ذوب شده
  2. 1/2 متوسط پیاز خرد شده
  3. 1/4 فنجان کره ذوب شده
  4. آرد 1/4 فنجان
  5. کرم 2 فنجان نیم و نیم
  6. 2 فنجان مرغ
  7. 1/2 پوند کلم بروکلی تازه
  8. 1 هویج فنجان
  9. جوز هندی 1/4 قاشق چای خوری
  10. 150 گرم پنیر رنده شده چدار
  11. نمک و فلفل
  12. نان ترد

 

طرز تهیه سوپ پنیر و کلم بروکلی

کره ذوب شده و آب را روی حرارت متوسط به مدت 3-5 دقیقه به طور مرتب به هم بزنید.کم کم مرغ ریش ریش شده را به آن بیفزایید.به مدت 20دقیقه بگذارید تا جا بیفتد.کلم برکلی و هویج و پیاز را روی حرارت کم به مدت 20-25 دقیقه بگذارید.نمک و فلفل را به مواد اضافه کرده ودوباره روی حرارت گذاشته و پنیر را اضافه کنید.میتوانید این سوپ را با نان ترد سرو کنید.

 

 

روش های عالی شستن کلم بروکلی

روش اول:آب

کلم بروکلی را زیر شیر آب قرار بدهید. با دستتان یا برس تمام قسمت های کلم بروکلی را خوب تمیز کنید. وقتی تمام شد، با یک حوله تمیز آرام خشک کنید و برای پختن آماده اش کنید.کلم بروکلی را با برس و یا با دست زیر شیر آب گرفته و بشویید

روش دوم:سرکه

کلم بروکلی را بین 5 تا 10 دقیقه داخل سرکه بگذارید. تا وقتی که کاملا خیس خورد، با آب خوب بشویید و سپس با حوله ای تمیز خشک کنید.خشک کردن کلم بعد از در آوردن از سرکه ‎

روش سوم:آب نمک

کلم بروکلی را داخل آب نمک به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار بدهید ، تا پشه ها از لابه لای آن بیرون برود و بعد از آن با آب، کلم را بشویید.ابتدا به مدت 10 دقیقه بروکلی ها را در3 لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چای خوری) پودر پرکلرین 70 درصد خیس کنید. سپس کلم انگل زدایی شده را از روی کفاب جمع آوری کرده و آن را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع ضر عفونی کننده از آن جدا شود.

 

روش انگل زدایی کلم بروکلی

یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل های بروکلی گذاشتن آن ها در 3 دقیقه آب جوش است. با این ترتیب می توانید با خیال راحت از این سبزی مفید استفاده کنید.

 

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *