دونات توپی یک دونات سالم و لذیذ

دونات توپی
دونات توپی

خانم ها اکثرا دونات را از بیرون تهیه میکنند که چندان سالم نیست امروز قصد داریم طرز تهیه دونات توپی که یکی از دونات های سالم است را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دونات توپی

  1. 1فنجان آرد گندم
  2. 1/4فنجان شکر
  3. دارچین 1/2 قاشق چای خوری
  4. 1تخم مرغ
  5. 2/3فنجان شیر کم چرب
  6. عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
  7. پوشش آب نبات
  8. دارچین 1/2 قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه دونات توپی

فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.در یک کاسه متوسط شکر و آرد و دارچین را مخلوط کنید سپس شیر بدون ژربی و عصاره وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا ترکیب شوند.کاسه هاس سفالی را چرب کرده و آماده کنید و مواد را داخل آن ریخته و به مدت 14تا16 دقیقه در فر بگذارید.روی آن را پوشش شکر و آبنبات بریزید.
به این دلیل این دونات سالم است که برای پخت آن نیاز نیست از روغن فراوان استفاده کنید بلکه راحت آن را در فر بگذارید.اصل دونات از آمریکا منشا میگیرد .مردم آمریکا دونات ها را با مزه های مختلفی تهیه میکنند که یا روکش گاناش یا روکش با پودر قند و یا روکش شکری میباشد.از آنجایی که دونات غذایی قندی است و خیلی از خانم ها غذایی را که روغن زیادی دارد دوست ندارند.بنابر این این دونات که توسط فر پخت میشود نسبت به دونات های روغنی سالم تر است.

میتوانید این دونات ها را در تولد فرزندان خود آماده کنید . توجه داشته باشید که این شیرینی یکی از شیرینی های کم دردسر میباشد و نسبتا ارزان قیمت و آسان پخت است بنابر این میتوانید این شیرینی را به مقدار زیاد برای میهمانان خود تهیه کنید. این شیرینی هم چنین یکی از راههای کسب در آمد نیز میباشد و میتوانید برای مغازه های خود نیز تهیه کرده و به فروش برسانید چون دونات پای خود خیلی ارزان در می آید.

Check Also

دونات خامه ای بی نظیر و دلچسب

اگر میخواهید یک شیرینی دلچسب را به شما آموزش دهیم با ما با تهبه دونات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *