خوراک اسفناج و کنگر فرنگی یک غذای مخصوص

خوراک اسفناج و کنگر فرنگی
خوراک اسفناج و کنگر فرنگی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک خوراک خوشمزه  و رژیمی را به شما آموزش دهینم.در ادامه مطلب زیر طرطز تهیه خوراک اسفناج و کنگر فرنگی را به شما آموزش میدهیم.این خوراک بسیار مقوی بوده و تهیه آن به شما توصیه میشود.

مواد لازم برای تهیه خوراک اسفناج و کنگر فرنگی

  1. 2 فنجان پنیر پارمسان
  2.  300 گرم کنگرفرنگی و اسفناج
  3. 2/3 فنجان خامه ترش
  4. پنیر خامه ای 1 فنجان
  5. سس مایونز 1/3 پیمانه
  6. 2 قاشق چای خوری سیرخرد شده

 

 

طرز تهیه خوراک اسفناج و کنگر فرنگی

در ابتدا فر را روی 375درجه فارنهایت تنظیم کنید.پنیر پارمسان و اسفناج و کنگر فرنگی را با هم مخلوط کنید.سیرو سس مایونز و خامه ترش و پنیر خامه ای را با هم مخلوط کردهو میکس مورد نظر را به مخلوط اسفناج اضافه کنید.به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذاربد تا بپزد.میتوانید این غذا را با نان تست سرو کنید.

 

خواص آرتیشو یا کنگر فرنگی

آرتیشو از نظر طب قدیم ایران گرم و کمی خشک است‌. قسمت مورد استفاده آرتیشو برگ‌ها و قسمت وسط آن است که به‌نام قلب آرتیشو معروف است.این گیاه خوراکی که سرشار از فیبر، ویتامین و موادمعدنی است. منبع خوبی از ویتامین C، A، اسیدفولیک، بیوتن، منگنز، پتاسیم، نیاسین، ریبوفلاوین و تیانین است.

لاغری :آیا می‌دانستید که مصرف آرتیشو یا کنگرفرنگی به افزایش میزان سوخت کالری غذا کمک کرده و موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود. در حقیقت افرادی که از کنگرفرنگی در یکی از وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند می‌توانند از خواص درمانی این گیاه به‌منظور کاهش وزن استفاده کنند. بهترین روش برای مصرف روزانه آرتیشو یا کنگر فرنگی استفاده از آن برای تهیه انواع سالادهاست. به این ترتیب می‌توانید هر روز با تهیه سالادهای متنوع از میوه‌ها و سبزی‌های مختلف و اضافه کردن مقداری آرتیشوی خرد یا رنده شده به کاهش وزن خود کمک کنید.

رفع بوی بد :بوی تند بدن در فصل تابستان یکی از معضلاتی است که بسیاری از مردم با آن دست‌وپنجه نرم کرده و برای درمان آن هزار و یک راه نرفته را تجربه می‌کنند. اگر چه استفاده از انواع عطرها، مام‌ها و دئودورانت‌ها برای کنترل و پیشگیری از بوی بد بدن است اما تکنیک‌ها و راهکارهای موثرتری در این زمینه وجود دارد که در بسیاری موارد انسان را از مصرف این محصولات صنعتی بی‌نیاز می‌کند. حمام کردن با عصاره آرتیشو یکی از این شیوه‌هاست که مداومت بر آن به کاهش میزان تعرق بدن کمک کرده و به‌طور طبیعی مانع از ایجاد بوی بد بدن می‌شود.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *