شیرینی بژی کرمانشاه یک شیرینی لذیذ و خوشمزه

شیرینی بژی
شیرینی بژی

شیرینی بژی یک شیرینی خوشمزه و لذیذ است که در کرمانشاه درست می کنند . معنی بژی در کرمانشاه یعنی زندگی کن و هدف از گذاشتن این اسم این است که می گویند بخور تا نمیری. ما امروز در سایت آموزش آشپزی فست فود طرز تهیه شیرینی بژی را برای شما فراهم کرده ایم.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی بژی

  1. شیر یک پیمانه
  2. روغن حيواني يک سوم پيمانه
  3. رازيانه یا زیره 2 قاشق غذا خوري
  4. شکر  نصف پيمانه
  5. آرد (آرد مخصوص نان سنگک) 4 پيمانه
  6. پکينگ پودر 1 قاشق مربا خوري
  7. زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوري
  8. روغن برای سرخ کردن

اگر می خواهید برای کوچولوهای خود در خانه یک شیرینی مقوی و لذیذ درست کنید که هم طرز تهیه آن راحت باشد و هم کودکان شما این شیرینی را دوست داشته باشند ما به شما شیرینی بژی یا شیرینی برثاق را توصیه می کنیم. در ادامه طرز تهیه این شیرینی را مطالعه کنید.

طرز تهیه شیرینی بژی

ابتدا رازیانه یا زیره را آسیاب نموده تا خوب صاف و یکدست شود و  با شیر،شکر،روغن حیوانی و زعفران دم کرده مخلوط نمایید.بکینگ پودر و آرد را در ظرفی ریخته و شیر را به آن اضافه کنید و آرام ورز دهید تا خمیر شود و به دست نچسبد.

خمیر شیرینی بژی را در نایلکسی به مدت چند ساعت در یخچال استراحت دهید تا خوب جا بیافتد سپس از خمیر به اندازه یک گردو گلوله های کوچکی برداشته و با وردنه صاف نمایید و خمیر را لوله کرده و در روغن سرخ کنید.

از این شیرینی میتوانید به عنوان نان صبحانه نیز استفاده کنید

 

اطلاعات تکمیلی برای شیرینی بژی که از ویکی پدیا برای شما آماده کرده ایم

بـِژی نوعی شیرینی سنتی است که بیشتر در کرمانشاه تهیه می‌شود که از ترکیب روغن و آرد گندم درست می‌شود و پس از سرخ شدن مقداری شکر روی آن میریزند و مورد استفاده قرار می‌گیرد.نام دیگر این شیرینی برثاق است.این شیرینی از سوغات های کرمانشاه نیز محسوب میشود.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *