سالاد کنگر فرنگی یک سالاد سالم

سالاد کنگر فرنگی
سالاد کنگر فرنگی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سالاد جالب و خوشمزه را به شما آموزش میدهیمدر ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد کنگر فرنگی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد کنگر فرنگی

  1.  300 گرم می توانید قلب کنگر فرنگی خشک شده
  2. 4گوجه فرنگی، ریز خرد شده
  3. 1پیاز قرمز متوسط، خرد شده
  4. 2قاشق غذا خوری روغن زیتون، شاید کمی بیشتر
  5. 2-3 حبه سیر، ریز خرد شده
  6. پونه کوهی 1 قاشق چای خوری
  7. 2قاشق چای خوری نعناع خرد شده
  8. نمک و فلفل
  9. 1لیمو

 

 

طرز تهیه سالاد کنگر فرنگی

300 گرم کنگر فرنگی را مغز گیری کرده و خشک کنید.سیر و پونه کوهی و نعناع خرد شده را با هم مخلوط کنید.این مخلوط را با روغن زیتون و نمک و فلفل مرینت کنید.بعد روی غذا را پوشش قرار دهید و در یخچال بگذارید.میتواندی بعد از بیرون آوردن ازیخچال با لیمو سرو کنید.

 

خواص کنگر فرنگی

با احتباس آب مقابله می‌کند

امان از زمانی که آب زیر پوست حبس می‌شود و احساس پف می‌کنیم. در این صورت است که می‌توان روی آرتیشو حساب کرد. به خاطر اینکه این مه‌مان فرنگی حاوی «اینولین» و پتاسیم است و خواص دیورتیک دارد. یعنی اینکه حجم ادرار را زیاد می‌کند و در واقع آب زیاد بدن را دفع می‌کند.

 

چند کیلو اضافه وزن دارید و می‌خواهید همین چند کیلو را آب کنید؟ آرتیشو بخورید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه این گیاه سرشار از فیبر است، احساس گرسنگی را از بین می‌برد و جلوی ریزه خواری را می‌گیرد. باید بدانید که یک عدد آرتیشوی متوسط حدود ۴. ۷ گرم فیبر دارد.

آرتیشو جزو سبزیجات دوستدار کبد است. برگ‌ها و ساقهٔ این گیاه حاوی «سینارین» و «سیلی مارین» می‌باشد. این ترکیبات قدرت زیادی در حفاظت از سلول‌های کبدی دارند. آرتیشو همچنین باعث ترشح صفرا از طریق کبد شده و دفع آن از طریق کیسهٔ صفرا را راحت‌تر می‌کند. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۸ روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است نشان می‌دهد آرتیشو در درمان سرطان کبد نیز موثر است. پولی فنول‌های (آنتی اکسیدان‌های) موجود در این گیاه در تخریب سلول‌های سرطانی نقش مهمی دارد. البته باید توجه داشته باشید که برای بهره‌مند شدن از خواص درمانی این گیاه باید کپسول‌های مخصوص و یا اینکه از دم نوش آن استفاده کرد. بهتر است با داروساز یا عطار مشورت کنید.

 

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *