پیتزای سبزیجات پیتزایی کاملا بی نظیر

پیتزای سبزیجات
پیتزای سبزیجات

پیتزای سبزیجات یا ویجتریانو یک پیتزای خوشمزه است که امروز قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این پیتزا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزای سبزیجات

  1. گل کلم 1/4 فنجان
  2. کلم بروکلی 1/4 فنجان
  3. 1/8فنجان هویج خرد شده
  4. 1/8فنجان فلفل قرمز، خرد شده
  5. قارچ 1/4 فنجان
  6. 2فنجان پنیر موتزارلا
  7. 4اونس پنیر خامه ای
  8. 1/4فنجان سس پیتزا
  9. 2قاشق غذا خوری خامه ترش

 

 

طرز تهیه پیتزای سبزیجات

ابتدا در مرحله اول سس پیتزا را با گوجه فرنگی تازه تهیه کنید مثل رب گوجه خانگی با فرق اینکه تازه درست میشود و باید در آن از ریحان تازه استفاده شود.خمیر پیتزا را از بیرون تهیه کنید.در یک کاسه جداگانه مخلوط خامه ترش و پنیر خامه ای را به هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدستی به شما بدهد.ابتدا سس پیتزا را به صورت یکدست روی خمیر پیتزا پهن میکنیم مخلوط خاه ترش و خمیر خامه ای را به روی تمام مناطق پیتزا میکشیم.سبزیجات را به طور مساوی در سراسر پیتزا میکشیم سپس پیتزا را با پنیر موتزارلا پوشش میدهیم.در فر به مدت 5 دقیقه در 500 درجه فارنهایت قرار میدهیم تا کاملا برشته شود.

 

خواص گل کلم

طبق بررسیهای بدست امده یک خاصیت گل کلم تقویت حافظه و درمان آلزایمر است . به گزارش مجله اینترنتی زیگیل ، بیشتر داروهای درمان آلزایمر نقش بازدارندگی آنزیم استیل کولین استراز را دارند که عامل تجزیه پیام‌رسان عصبی استیل کولین است. هرچند پیش از این هم دانشمندان می‌دانستند برخی سبزیجات معمولی خواص ضد استیل کولین استراز دارند، اما هیچ تحقیق مفصلی در این زمینه انجام نشده بود.طبق بررسی های بدست امده ، غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند مانند گل کلم از التهابات استخوانی مانند آرتروز جلوگیری میکنند. مطالعاتی بر روی ۲۰۰۰۰ فرد انجام شد که قبل از شروع این آزمایشات هیچ‌گونه بیماری آرتروزی نداشتند. نتیجه این آزمایشات نشان داد افرادی که مصرف غذاهای حاوی ویتامین C در آن‌ها کمتر است ۳ برابر ریسک ابتلا به آرتروز در آن‌ها بیشتر است .

یک خاصیت گل کلم اینست که مصرف گل کلم، احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های پروستات، سینه، روده، تخمدان و مثانه را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که مصرف نصف پیمانه گل کلم در روز، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را تا ۵۲ درصد کاهش خواهد داد .مصرف گل کلم و زردچوبه در سلامتی مردان تاثیرگذار استطبق امار بدست آمده سرطان پروستات دومین عامل مرگ از سرطان در مردان آمریکا می‌باشد. هرساله ۵۰۰۰۰۰ مرد بر اثر سرطان پروستات می‌میرند. ترکیب گل کلم و زردچوبه هم خوشمزه است و هم از سرطان پیشگیری میکند.

 

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *