برنج اسپانیایی ورونیکا با پخت آسان برای افطار

برنج اسپانیایی ورونیکا
برنج اسپانیایی ورونیکا

برنج های اسانیایی یکی از خوشمزه ترین نوع پخت در بین برنج ها را دارا میباشد برنج اسپانیایی ورونیکا یک برنج آسان پخت است که میخواهیم به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.این برنج مخصوص افطار و سحر میباشد.

مواد لازم برای تهیه برنج اسپانیایی ورونیکا

  1. 1فنجان برنج نپخته
  2. 1پیاز متوسط، خرد شده
  3. 2قاشق غذا خوری روغن زیتون
  4. آب 2 فنجان
  5. 50 گرم سس گوجه فرنگی
  6. 1 فلفل سبز کوچک خرد شده
  7. نمک 1 1/2 قاشق چای خوری
  8. پودر فلفل قرمز 3/4 قاشق چای خوری
  9. پودر سیر 1/8 قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه برنج اسپانیایی ورونیکا

در یک تابه بزرگ، روغن را روی حرارت متوسط قرار دهید.پیاز و فلفل دلمه را در روغن سرخ کنید تا زمانی که پیاز طلایی شود.پودر سیر و فلفل و نمک و رب گوجه را به مواد اضافه کنید.بعد از چند دقیقه آب را به مواد اضافه کنید و بگذارید تا مانند دمپخت جوش بخورد.بعد از پخت روی آن دمکش بگذارید تا دم بخورد.

خواص فلفل دلمه

فلفل دلمه‌ای علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و ترکیبات مفیدی است که از ابتلا به انواع بیماری‌های پیشگیری می‌کند، طعم خوب و دلچسبی هم به غذاها می‌بخشد.فلفل دلمه‌ای به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند.اصلاً خانواده‌ی فلفل‌ها چه شیرین و چه تند به لاغری کمک می‌کنند. در این بین فلفل دلمه‌ای نیز به آب شدن چربی‌ها یاری می‌رساند.

محققان حوزه‌ تغذیه ثابت کرده‌اند که «کاپسایسین» از رشد سلول‌های چربی پیشگیری به عمل می‌آورد. کاپسایسین ماده ای است که طعم تندی به فلفل کاین می‌دهد و باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. برای همین است که نمی‌گذارد چربی‌ها روی هم انباشته شوند.

نتایج پژوهش‌های دیگری نیز نشان می‌دهد که فلفل دلمه‌ای شیرین سرشار از ماده‌ای به نام CH-19 Sweet است که مانند کاپسایسین عمل می‌کند. یعنی اینکه باعث تحریک متابولیسم بدن می‌شود. البته فلفل‌های تند دهان را آتش می‌زنند. اما فلفل دلمه‌ای بدون این که لب و دهانتان را بسوزاند و به هم بدوزد متابولیسم بدن را تحریک کرده و باعث آب شدن چربی‌ها می‌شود.

 

Check Also

برنج اسپانیایی با میگو اسپایسی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید برای اهل خانه تهیه کنید برنج اسپانیایی با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *