ژله چغندر و سیب یک دسر عالی برای افطار

ژله چغندر و سیب
ژله چغندر و سیب

ژله ها یکی از دسر های خوشمزه هستند که میوانید در ماه رمضان برای رفع عطش از آنها استفاده کنید.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ژله چغندر و سیب را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله چغندر و سیب

  1.   300 گرم چغندر
  2. 2قاشق غذا خوری آب لیمو
  3. 4قاشق غذاخوری شکر نارگیل
  4. 300میلی لیتر آب
  5. یک ورق ژلاتین
  6. 1سیب
  7. 1/2قاشق چای خوری نمک برای جذب آب سیب

 

 

طرز تهیه ژله چغندر و سیب

چغندر را روی شعله قرار دهید تا به مدت 45 دقیقه بپزد تا نرم شود.طعا سیب را در حدو 5 دقیقه در آب شور قرار دهید تا مانع از اکسیداسیون گردد.وقتی که چغندر نرم شد پوست ان را بگیرید و به قطعاتی برش دهید.چغندر را در مخلوط کن ریخته تا نرم شود.مخلوط را در قیف ریخته تا صاف گردد.مایع را به یک ظرف کوچک انتقال دهید و آب لیمو وشکر را به آن اضافه کنید.ژلاتین را در آب ریخته چند جوش دهید تا آب شود و به طور مداوم تکان دهید.مایع را به ظروف شیشه ای انتقال دهید سیب های خرد شده را در بالای ژله قرار داده و شار دهید و برای مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

چگونگی آب‌گیری برگ چغندر

برگ‌های سبز چغندر را در ظرف بزرگی پُر آب سرد ریخته و بگذارید به مدت پانزده دقیقه در آب بماند تا گل و لای چسبیده به برگ‌ها خیس خورده و به راحتی از آن جدا شوند. تک‌تک برگ‌ها را جداگانه تمیز کنید تا گل‌ولای لابه‌لای آن‌ها باقی نماند.

حال آب ظرف را خالی و مجددا چندین بار این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که برگ‌ها کاملا تمیز شده‌اند. برگ‌های شسته شده را روی حوله یا پارچه‌ای ریخته تا آب آن‌ها کشیده شود. برگ‌ها را به قطعه‌های درشت خرد کرده و سپس آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید.

بگذارید برگ‌ها کامل با هم مخلوط شوند (حداکثر به مدت دو دقیقه با قدرت متوسط)به طوری که به شکل پوره درآیند. حال این مخلوط را درون تنظیف یا هر صافی دیگری ریخته و با فشار دادن آن تمامی آب حاصل از پوره را خارج کنید. می‌توانید یک یا دو قاشق از آب برگ چغندر را با آب میوه‌های دیگر مخلوط کرده و روزانه میل کنید.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *