برنج اصیل ایرانی خوش عطر و بو

برنج اصیل ایرانی
برنج اصیل ایرانی

امروز قصد داریم طرز تهیه برنج اصیل ایرانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.در پخت این برنج بهتر است برنج کامفیروزی باشد که به برنج پارسی معروف است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این برنج را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه برنج اصیل ایرانی

  1. 2فنجان برنج دانه بلند، شسته شده
  2. نمک 1 قاشق چای خوری
  3. 12فنجان آب سرد
  4. 2سیب زمینی، پوست کنده و بسیار نازک
  5. فنجان کره ذوب شده

 

 

طرز تهیه برنج اصیل ایرانی

.آب را جوش بیاورید.آب که جوش خورد آب برنج را دور ریخته و برنج را در آب در حال جوش ریخته و به مدت ده دقیقه ریاجاق بگذارید تا برنج ها پخته شوند .برنج را آبکش کنید و بگذارید تا آب آن برود. سیب زمینی ها را توی کره بگذارید و کف قابلمه قرار دهید تا سرخ شوند برنج را روی سیب زمینی ها ریخته دمکش را بگذارید تا بخار داخل قابلمه جمع شود.بعد از پنج دقیقه زیر قابلمه را کم کرده تا برنج دم بکشد.

 

 

خواص برنج

فواید برنج برای سلامتی شامل تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح قند خون و فراهم کردن منابع لازم ویتامین B۱ برای بدن می‌باشد. سایر فواید آن عبارتند از مراقبت‌های پوستی، مقاومت دربرابر مشکلاتی مثل فشارخون بالا، اسهال خونی و بیماری‌های قلبی. برنج یکی از عمده‌ترین موادغذایی در اکثر کشورها به شمار می‌رود که بیش از نیمی از جمعیت جهان را سیر می‌کند.
فواید مختلف برنج را می‌توان در بیش از چهل نوع مختلف آن در سراسر جهان یافت. دو گروه اصلی آن شامل برنج غلات کامل و برنج سفید است. برنج غلات کامل چندان فراوری نمی‌شود، درنتیجه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد درحالیکه برنج سفید فراوری می‌شود و از این رو سبوس یا پوشش خارجی آن برداشته شده می‌شود و ارزش غذایی پایین‌تری دارد.برنج همچنین برحسب طول هر دانه دسته‌بندی می‌شود. غذاهای هندی و چینی از برنج‌های بسیار بلند استفاده می‌کنند درحالیکه کشورهای غربی از برنج کوتاه یا متوسط در غذاهای خود بهره می‌برند.زآنجاکه برنج سرشار از کربوهیدارات است، می‌توان از آن بعنوان سوخت بدن استفاده کرد و به عملکرد طبیعی مغز نیز کمک می‌کند.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *