کیک یخچالی به سبک جدید برای ماه مبارک رمضان

کیک یخچالی به سبک جدید
کیک یخچالی به سبک جدید

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی خوشمزه برای ماه مبارک رمضان را به شما آموزش میدهیم.در ادامه طرز تهیه کیک یخچالی به سبک جدید را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم بری تهیه کیک یخچالی به سبک جدید

  1.  کوکی خشک 250 گرم
  2. 1/2فنجان کره ذوب شده
  3. 280 گرم پنیر خامه
  4. شکر 1 پیمانه
  5.  1بسته شکلات فوری
  6. 1/4 شیر کامل

 

 

طرز تهیه کیک یخچالی به سبک جدید

کوکی ها را خرد کرده و به اندازه یک چهارم فنجان از آن را برای تزیین کنار بگذارید.کوکی خرد شده باقی مانده را با کره ذوب شده مخلوط کنید.کف یک تابه را با روغن چرب کنید.در یک کاسه دیگر شکر را به پنیر خامه ای مخلوط کنید.مخلوط مورد نظر را به روی کوکی ها بکشید و به مدت نیم سعت در یخچال قرار دهید.در این بین شیر را با مخلوط پودینگ فوری و شکلات آب شده  به خوبی مخلوط کرده تا مخلوط صاف و یکدستی به ما بدهد.در بالای لایه دیگر این مخلوط را بریزید.نم نم کوکی خرده را روی بقیه بپاشید و تزیین کنید. یک را در یک ظرف در بسته محکم در یخچال نگهداری کنید.

 

 

دسر لبنی چیست

دسر لبنی یعنی دسری که در آن شیر یا فراورده‌های شیری وجود داشته باشد. مواد تشکیل‌دهنده پودینگ‌ها هم 2 دسته هستند؛ دسته اول، همان فرآورده‌های لبنی هستند که می‌توانند شامل شیر، خامه و حتی کره باشند. دسته دوم را هم افزودنی‌های غیرلبنی مانند شکر، انواع رنگ‌های مجاز خوراکی، طعم‌دهنده‌های مجاز، پایدارکننده‌ها، مقدار استانداردی از نگه‌دارنده‌ها، اسانس یا مارمالاد میوه تشکیل می‌دهند.

هدف از تولید این پودینگ‌ها یا همان دسرهای لبنی، ایجاد تنوع در سبد کالای مردم، توسعه محصولات لبنی و به وجود آوردن لذت از طریق حواس است و به هیچ عنوان در تولید چنین محصولاتی ارزش تغذیه‌ای و اهداف گنجاندن مواد معدنی یا ویتامین‌های بیشتر در سبد کالای خانوارها وجود نداشته است. در واقع این دسرها محصولات لوکسی هستند که مانند خیلی از خوراکی‌های لوکس دیگر برای لذت بردن مردم از خوردن آن‌ها تولید می‌شوند.

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *