تارت تمشک یک شیرینی خاص و مجلسی

تارت تمشک
تارت تمشک

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی مجلسی خوشمزه و مجلسی زا به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه تارت تمشک را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه تارت تمشک

  1. پایه تارت یک عدد از پیش پخته
  2. نوتلا 1/4 فنجان
  3. 160 گرم پنیر خامه ای
  4. 2 قاش غذاخوری پودر شکر
  5. 300 گرم شیر تغلیظ شده
  6. 4عدد کیوی کوچک
  7. 2 فنجان توت فرنگی
  8. 1فنجان زغال اخته
  9. 150 گرم تمشک

 

 

طرز تهیه تارت تمشک

کرم نوتلا را با پنیر خامه ای و پودر شکر را صاف کنید و وانیل و شیر تغلیظ شده را به آن اضافه کنید.به آرامی روی پایه تارت بریزید .و به آرامی روی پایه تارت پهن کنید.همه میوه ها را با سلیقه روی آن بچینید.

 

 

خواص تمشک

تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت و … خورده می شود.در گیلان و مازندران به این گیاه تمش، ولش، بولوش و بوروش و در آذربایجان بؤیورتکن می گویند.سرشار از ویتامین های C وK است و دارای خواص خنک، نرم کننده و ضد اسکوربوت می باشد.گفتنی است که تمشک مانند دیگر میوه هایی که در خانواده توت ها طبقه بندی می شوند، یک آنتی اکسیدانت قوی است و خاصیت ضد سرطانی دارد. یک فنجان تمشک، 14میلی گرم ویتامینC و 8/0 میلی گرم ویتامینE دارد.

علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد خوردن تمشک به جلوگیری از روند پیر شدن سلول ها کمک می کند و عملکرد بدن و مغز را بهبود می بخشد.میوه تمشک مثل چیالک سرشار از ویتامین های ث ، قند، توت ، جوهر لیمو و ترشی سیب است و به همین جهت طعم ترش مطبوعی دارد، و به علت داشتن املاح زیاد، خون را قلیایی کرده و ترشی آن را از بین می برد.میوه تمشک بسیار خنک و ضد رطوبات بدن است و راه ورود میکربها را به عروق می بندد و از خونریزی و فساد خون جلوگیری کرده ، و رقت خون را درمان می کند.

Check Also

تارت قارچ و مرغ یک غذای عالی

تارت ها یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهایی هستند که میتوانید آنها را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *