دمنوش گیاهی برای تسکین دردهای قاعدگی

دمنوش گیاهی
دمنوش گیاهی

اگر شما خانم ها دچار درد های قاعدگی هستید و از این درد ها رنج برده و حاضر ه خوردن داروها نیستید طرز تهیه دمنوش گیاهی برای تسکین این دردها را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش

  1. گیاه پنج انگشت 200 گرم
  2. گیاه دونگ کوئی 20 گرم
  3. شیرین بیان 20 گرم
  4. زنجبیل 20 گرم
  5. دارچین و پوست پرتقال به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه دمنوش گیاهی

تمامی این گیاهان و ریشه ها را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در ظرفی دربسته نگهداری کنید. 4 قاشق چایخوری سرخالی از این مخلوط را در دو لیوان آب جوش بریزید و برای 20 الی 25 دقیقه درون قوری بگذارید تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن برای طعم دادن می توانید از عسل استفاده کنید. روزی 2 فنجان از این چای را بنوشید. این چای برای سلامت خانم ها بسیار مفید است.این دمنوش بسیار مفید فایده میباشد و از قرص های شیمیایی که در بازار موجود است بسیار بهتر است و ضرر کمتری دارد.

درختی است با برگهای پنجه مانند و گلهای بنفش که بعد از فصل گرده افشانی میوه ای قهوه ای پر رنگ می دهد. و در بستر رودها و مناطق پست و دره ها بیشتر دیده می شود. قسمت مورد استفاده این گیاه میوه آن می باشد. اولین مورد گزارش شده از مصرف آن توسط بقراط بوده که از خوابانده آن در شراب در جهت کنترل خونریزی بعد از زایمان استفاده کرده است.
با تاثیرگذاری بر محور مرکزی ترشح هورمون در بدن یعنی هیپوتالاموس – هیپوفیز با افزایش LH و کاهش FSH تاثیرات خود را اعمال میکند.با افزایش ترشح پروژسترون به استروژن باعث بهبود عملکرد تخمدان می گردد. لذا اختلالات پریود را کاهش می دهد.در افزایش ترشح پرولاکتین با اتصال مستقیم بر روی گیرنده های دوپامینی منجر به کاهش ترشح پرولاکتین می شود.

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *