سالاد ترخان خوشمزه یک سالاد سالم

سالاد ترخان خوشمزه
سالاد ترخان خوشمزه

سالاد ها خوشمزه ترین غذاهای رژیمی هستند.در ادامه مطلب زیرط میخواهیم طرز تهیه سالاد ترخان خوشمزه را به شما بانوان عزیز آموزش دهیم.با فست فودیا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ترخون خوشمزه

  1. سینه مرغ خرد شده و بدون استخوان  2 پیمانه
  2. مایونز یک دوم پیمانه
  3. کرفس خرد شده نصف پیمانه
  4. ماست چکیده نصف پیمانه
  5. ترخون تازه و خرد شده سه قاشق غذاخوری
  6. آب لیموی تازه دو قاشق غذاخوری
  7. فلفل سیاه یک چهارم قاشق چایخوری
  8. کاهو به میزان دلخواه
  9. نان تست سبوس دار 8 تکه
  10. برش گوجه فرنگی به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه سالاد ترخان خوشمزه

تمام مواد را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید.برگ های کاهو را بین 4 قطعه نان تقسیم کنید و روی هر کدام به اندازه مساوی از ترکیب مرغی که درست کرده اید قرار دهید.سپس گوجه فرنگی و روی آن قطعه دیگری نان تست بگذارید.

 

خواص ترخان

ترخون سبزی ای با طبع گرم و خشک با خواص بسیار زیاد که ما در این پست به توضیح برخی از خواص این سبزی میپردازیم. از همه مهمتر ترخون سبزی ای اشتها آور است و برای تقویت معده بسیار خوب است پس سعی کنید در وعده های غذایی ، حتما از این سبزی استفاده کنید. برای کسانی که مشکل ادرار دارند پیشنهاد میشود که ۱۰ گرم از این سبزی را در ۳۰۰ سی سی آب دم کرده و بخورید.

براي درد مفاصل مفيد مي‎باشد همراه غذا خورده شود و كوبيده آن به‎صورت ضماد استفاده گردد.درمان‎كننده قاعدگي‎هاي دردناك مي‎باشد و همچنين قاعده‎آور است. كساني كه سرعت انزال دارند و ضعف قوه باه و سستي كمر ترخون خشك را با زرده تخم‎مرغ مخلوط كرده به كمر بمالند اگر ريشه ترخون باشد بهتر است.سعی کنید زمانی که ترخان را پاک میکنید آن را به آرامی پاک کنید تا رنگ بدی به خود نگیرد و کدر نشود.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *