برنج لقمه ای یک غذای خوشمزه مخصوص سحری

برنج لقمه ای
برنج لقمه ای

برنج لقمه ای یک غذای لذیذ و مقوی است که می توانید آن را برای ماه رمضان تهیه کنید توصیه می کنیم این غذا را حتما رای سحری آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه برنج لقمه ای

  1. برنج     ۱ پیمانه
  2. ماست     دو قاشق
  3. سیب زمینی آب پز شده     ۳ عدد
  4. آب     ۲ پیمانه
  5. تخم مرغ     1عدد
  6. فلفل دلمه‌ای رنگی     نصفی یا یک عدد خیلی کوچک
  7. هویج     1عدد
  8. پیاز داغ     1عدد
  9. فیله مرغ     سه عدد
  10. ابلیمو و نمک     مقداری

طرز تهیه برنج لقمه ای

برای تهیه برنج لقمه ای ابتدا پیمانه برنج خود را با نمک و آب و روغن کته می پزید. تفاوت آن این است که باید قبل از کشیده شدن کامل آب برنج دو قاشق ماست را به آن اضافه کنید و مجددا آن را مخلوط کنید.

برنج ما باید خوب ته بکشید ولی مواظب باشید که ته نگیرد. وقتی برنج خوب پخته شد سیب زمینی هایی که از قبل آبپز کردیم را با رنده ریز رنده می کنیم و روی برنج میریزیم.

یک عدد تخم مرغ را به بقیه مواد اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا مواد ما چسبنده شود.

مقداری از این مواد را برداشته آن را به صورت گلوله درست کنید و آن را فشار دهید و به شکل قایقی کوچک درآورید سپس سیب زمینی های باقیمانده را به صورت حلقه حلقه درآورید و ته ظرف خود را روغن بریزید و سپس سیب زمینی ها را کف آن بچینید.

لقمه های قایقی برنج را که از قبل درست کرده اید روی سیب زمینی ها بچینید و به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید خوب پخته شود به طوری که شکل خود را از دست ندهد.

علت اصلی چیدن سیب زمینی زیر برنج های قایقی شکل این است که این لقمه ها بخار پز شوند و نباید کف آن ها تغییر رنگ دهد.

لقمه‌های قایقی شکل را درظرف سرو بچینید داخل هریک را با یک تکه گوشت مرغ مقداری فلفل رنگی و خلال هویج پرکنید و با سبزیجات دلخواه تزیین کنید. بعد از پخت درتابه‌ای روغن بریزید و پیاز خلال شده را درآن تفت دهید تا کمی سرخ شود سپس فلفل دلمه‌ای رنگی خلال شده را به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید.فیله‌های مرغ را به صورت نوارهای پنج سانتی‌متری برش دهید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید و نمک و فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. همان طور که مشاهده کردید این غذا تمامی مواد مورد نیاز بدن را دارد و تا افطار شما را پر انرژی نگه می دارد. ضمن اینکه به سادگی هم خورده می شود.

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *