رولت شکلاتی با خامه مخصوص ماه مبارک رمضان

رولت شکلاتی با خامه
رولت شکلاتی با خامه

اگر به دنبال یک شیرینی برای ماه های مبارک رمضان خود میگردید امروز قصد داریم طرز تهیه رولت شکلاتی با خامه را به شما بانوان آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه رولت شکلاتی خامه ای

  1. تخم مرغ 5 عدد
  2. شکر 5 ق غ
  3. آرد 5 ق غ
  4. وانیل یک سوم ق چ
  5. آب گرم 3 ق غ
  6. بیکینگ پودر نصف ق چ
  7. پودر کاکائوی الک شده 2 ق غ
  8. خامه شیرین شده 250 تا 300 گرم
  9. گردوی پودر شده یک دوم پیمانه
  10. پودر قند به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه رولت شکلاتی خامه ای

فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. نصف شکر را با وانیل و زرده تخم مرغ و نیمی دیگر را با سفیده تخم مرغ خوب هم بزنید. زرده را با سفیده ای که کاملاً سفت شده و از ظرف نمی ریزد، مخلوط کنید و با قاشق به حالت دورانی ( به یک سمت ) هم می زنیم، طوری که پف آن نخوابد. سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و همراه با پودر گردو در سه نوبت به آرامی با مواد بالا مخلوط کرده و در نهایت آب گرم را بیفزاییدو کمی مخلوط کنید درون سینی ای به ابعاد 40×30 سانتیمتر کاغذ روغنی انداخته و مایه ی آماده را در آن بریزید . سپس سطح آن را صاف و یکدست کنید. سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 25 دقیقه  پخته تا سطح کیک طلایی شود.

اکنون روی میز، کاغذی روغنی به ابعاد 50×40 سانتی متر قرار داده و پودر قند را بر روی آن الک کنید. کیک را از فر در آورید واطراف آن را با کارد از سینی جدا کرده و بر روی کاغذی که دارای پودر قند است،برگردانید، طوریکه که سینی هم روی کیک باقی بماند. کیک را برای مدت نیم ساعت در همین وضعیت قرار دهید و در این فاصله خامه را آماده کنید

آن گاه سینی را از روی کیک برداشته و کاغذ روی آن را جدا سازید  و رولت ( کیک ) را با کاغذ زیر آن لوله کنید. بعد آن را باز کرده و خامه را روی سطح آن بمالید و مجدداً آن را بدون کاغذ لوله کنید. می توانیم سطح روی آن را با پودر قند تزیین کنیم . در نهایت آن را در یخچال قرار دهید.

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *