تارت پسته لذیذ و مقوی برای باکلاس ها

تارت پسته لذیذ
تارت پسته لذیذ

تارت ها همواره از خوشمزه ترین شیرینی ها بوده است .امروز قصد داریم طرز تهیه تارت پسته لذیذ را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این تارت را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت پسته لذیذ

  1. کره ذوب شده12 ق غ
  2. شکر دانه ریز5 ق غ
  3. تخم مرغ زده شده1 عدد + 1 عدد زرده
  4. عصاره وانیل1 ق چ
  5. آرد2 و یک چهارم فنجان
  6. نمک نصف ق چ
  7. کرم خمیر پسته
  8. شیر3 فنجان
  9. شکرسه چهارم فنجان
  10. نمک یک چهارم ق چ
  11. عصاره وانیل2 ق چ
  12. نشاسته ذرت
  13. یک چهارم فنجان
  14. آرد1 ق غ
  15. زرده تخم مرغ4 ق غ
  16. خمیر پسته سه چهارم فنجان

 

مواد لازم برای تهیه پسته کاراملی

  1. پسته خام یک سوم فنجان
  2. شکر دانه ریز3 ق غ
  3. آب2 ق غ

 

 

طرز تهیه تارت پسته لذیذ

کره را هم بزنید تا نرم شود سپس شکر را اضافه کرده با همزن هم بزنید تا رنگش روشن شود .تخم مرغ و وانیل را هم بزنید و در حال هم زدن یا سرعت متوسط به کره اضافه کنید .سرعت هم زن را روی کم بگذارید مخلوط آرد و نمک را اضافه کرده هم بزنید تا خمیر یکدست شود .خمیر را جمع کرده روی سطحی که کمی آرد پاشی شده جمع کرده ورز دهید تا نرم شود .

خمیر را نصف کرده به اندازه ی 2 مربع به ضخامت 2 و نیم سانتی باز کرده رویشان را با پلاستیک بپوشانید و نیم تا یک ساعت در یخچال بگذارید خنک شود .خمیر را به ضخامت 3 – 4 میلی متری باز کرده برش بزنید و قالب های کاپ کیک یا مافین که کاملا چرب شده را با خمیر پوشانده 15 دقیقه در فریزر بگذارید سرد شود سپس کف خمیرها را با چنگال سوراخ کرده به مدت 15 دقیقه در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده بگذارید بپزند .و طلایی شوند .

 

طرز تهیه کرم پسته

پسته را در غذاساز پودر کنید و به هم زدن ادامه دهید تا روغن بیندازد سپس کمی روغن زیتون حین هم زدن اضافه کنید تا حالت خمیری به خودش بگیرد .2 و نیم فنجان شیر ، شکر ، نمک را مخلوط کرده روی حرارت متوسط به جوش بیاورید و هم بزنید تا شکر حل شود .نشاسته ذرت ، آرد و زرده تخم مرغ را با نصف فنجان باقیمانده شیر هم بزنید یکدست که شد حین هم زدن نیمی از شیر داغ را کم کم اضافه کرده مدام هم بزنید که تخم مرغ نبرد . مخلوط تخم مرغ را به قابلمه ی شیر روی حرارت برگردانده . حین اضافه کرده مدام شیر را هم بزنید که تخم مرغ نبندد و به هم زدن روی حرارت ادامه دهید تا کرم غلیظ شود .کرم را از روی حرارت برداشته کره ، خمیر پسته و وانیل را اضافه کنید و رویش را با پلاستیک پوشانده در یخچال بگذارید سرد شود .

 

طرز تهیه پسته کاراملی

شکر و آب را در قابلمه ای کوچک روی حرارت بگذارید تا شکر کاملا حل شود . میتوانید قابلمه را بچرخانید ولی به هیچ عنوان شکر را هم نزنید .وقتی رنگ سیروپ شکر کهربایی شد پسته ها را اضافه کرده مخلوط کنید و روی سینی ای که با کاغذ روغنی پوشانده شده است صاف کرده و بگذارید خنک شود .کاسه های تارت را با کرم پسته پر کرده رویش را با تمشک تازه و پسته های کاراملی تزئین نموده سرو کنید .

Check Also

تارت قارچ و مرغ یک غذای عالی

تارت ها یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهایی هستند که میتوانید آنها را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *