دسر قطایف عربی مخصوص ماه رمضان

دسر قطایف عربی
دسر قطایف عربی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر عربی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.این دسر را میتوانید در ماه مبارک رمضان و در شب های افطار میل کنید.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر قطایف عربی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر قطایف عربی

  1. آرد ۱و یک دوم پیمانه
  2. مایه خمیر سه چهارم ق چ
  3. شکر ۱ ق چ
  4. آب گرم ۱ و یک دوم پیمانه
  5. نمک کمی
  6. روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

 

 

مواد میانی دسر

  1. شکر ۴ ق چ
  2. دارچین ۲ ق چ
  3. گردوی خرد شده ۲۲۰ گرم
  4. مواد لازم برای شربت
  5. شکر ۲ و یک دوم پیمانه
  6. گلاب یک چهارم پیمانه
  7. آب ۱ و یک دوم پیمانه
  8. هل ۳ عدد
  9. دارچین ۳ شاخه
  10. آب لیمو ۱ ق چ

 

 

طرز تهیه دسر قطایف عربی

مایه خمیر،شکر و یک چهارم پیمانه آب را با هم مخلوط کرده تا مایه خمیر و شکر در آب حل بشود.آرد و نمک را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و آن را الک کنید.وسط آرد را گود کرده و یک پیمانه آب و مخلوط خمیر مایع را در مرکز آن بریزید.به آرامی مواد را مخلوط کنید روی خمیر را به مدت بک ساعت پوشانده و در جای گرم قرار دهید تا عمل آید.

در یک ماهیتابه نچسب،مقداری روغن گرم کنید و حدود ۱ و یک دوم قاشق چایخوری از مواد را به شکل دایره به قطر حدودا 7 سانتی متر بریزید.سپس صبر کنید تا زیر ان کمی طلایی شود و روی آن حباب هایی به وجود آید.
اگر مخلوط سفت بود آب باقیمانده را به خمیر اضافه کنید. تمام خمیر را به همین ترتیب در روغن سرخ کنید.دقت داشته باشید که تنها یک سمت خمیر در روغن سرخ میشود .قطایف آماده را در بشقابی بچینید و روی آن را بپوشانید.

 

 

طرز تهیه مواد میانی

تمام مواد میانی را با هم مخلوط کنید و ۱ قاشق سوپخوری از آن را روی سمت نپخته و سرخ نشده خمیر قرار دهید. لبه خمیر را مانند قطاب روی هم اورید و با انگشت فشار دهید تا کاملا به هم بچسبند.سپس قطایف را در روعن فراوان سرخ کنید تا دو طرف آن طلایی شود.قطایف داغ را در شربت ولرم بیندازید و آن را داغ یا سرد سرو کنید.

 

طرز تهیه شیره

مواد شربت را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید.بعد از جوش آمدن،حدود ۵ دقیقه مخلوط رابجوشانید تا قوام بیاید.سپس مواد را از روی حرارت کنار بگذارید تا کمی خنک شود

Check Also

طرز تهیه گرانیتای هندوانه بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید به آسانی در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *