دست پیچ اسفناج و پنیر غذای سبک سحری

دست پیچ اسفناج و پنیر
دست پیچ اسفناج و پنیر

امروز قصد داریم طرز تهیه دسر سبکی را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر دست پیچ اسفناج و پنیر را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر دست پیچ اسفناج و پنیر

  1. پنیر فتا100 گرم
  2. خمیر فیلو2 ورقه ۲۵×۲۵ سانتیمتری
  3. تخم مرغ2 عدد
  4. اسفناج 2 دسته
  5. روغن زیتون
  6. 2قاشق غراخوری

 

 

طرز تهیه دست پیچ اسفناج و پنیر

ته اسفناج‌ها را بگیرید، آن‌ها را بشویید و خرد کنید.فر را روی ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
روغن را در ماهیتابه‌ای بزرگ روی شعله متوسط گرم کنید.اسفناج‌ها را افزوده و برای ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید. آن‌ها را کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.یک تخم مرغ را در کاسه کوچک کمی هم بزنید. اسفناج و پنیر فتا را به آن اضافه کنید.

به مواد فلفل بزنید.خمیر را به مربع‌های با ابعاد دلخواه ببرید و مواد را بین خمیرهای مربع شکلی که بریدید، تقسیم کنید.لبه‌های خمیر را با قلم مو تخم مرغ بزنید. خمیر را از قطر طوری تا کنید که مواد را در بر بگیرد. لبه‌ها را با نوک انگشتان خود فشار دهید تا کامل بسته شوند.دسته‌پیچ ‌ها را روی سینی فر قرار دهید. روی آن‌ها تخم مرغ بکشید. برای ۲۰ دقیقه بپزید تا ظلایی شده و پف کنند.

 

اسفناج به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین B3 داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است . بیماری پلاگر یک نوع بیماری است که بعلت کمبود ویتامین B3 در بدن تولید می شود و نشانه های آن ضعف بدن ، تشنج ، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است .برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد است و برخی عقیده دارند که متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم .برگ اسفناج خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – غنی ویتامین A ، B3، C و آهن و پتاسیم می باشد .بدن را قلیایی می کند .

 

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *