ژله موزاییکی دسر مناسب همه سلیقه ها

ژله موزاییکی
ژله موزاییکی

ژله ها جزو دسرهایی هستند که طرفداران بیشتری در بین خانم ها و به خصوص بچه ها دارد. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ژله موزاییکی دسر مناسب همه سلیقه ها را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله موزاییکی

  1. پودر ژله به دلخواه در سه رنگ متفاوت
  2. آب جوش برای تهیه ژله ها مطابق روش هر بسته
  3. شیر ۳ لیوان
  4. شکر ۱ لیوان
  5. پودر ژلاتین ۳ ق غ

 

طرز تهیه ژله موزاییکی

در ابتدا ژله ها را همانطور که در روی بسته آن نوشته شده با آب جوش آماده میکنیم.و در روی بخار کتری قرار داده تا کاملا پودر ژله رقیق گردد.و دیگر آب سرد به آن اضافه نمی کنیم و داخل ظرف مورد نظرمان ریخته و داخل یخچال میگذاریم تا آماده گردد.اگر آب سرد به ژله اضافه کنیم.ژله ها کمی شل می شود و وقتی که به شیر اضافه میکنیم.داخل شیر رنگ پس میدهد و ممکن است در آن حل شوند.

پس از گرفتن کامل آنها با یک چاقویی که درون آب زده ایم. آنها را مربع مربع برش می دهیم.و آرام ازقالب جدا کرده و بازهم داخل یخچال میگذاریم.سپس ۵/۱ لیوان شیر سرد را در ظرفی ریخته و شکر و پودر ژلاتین را بدان افزوده و روی بخار کتری یا داخل مایکروفر قرار داده تا پودر ژلاتین کاملا در شیر حل شده و شیشه ای گردد.۵/۱ لیوان شیر باقیمانده را هم به جوش آورده و به شیر و ژلاتین اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم و در فضای آشپزخونه قرار می دهیم تا کاملا سرد سرد بشه.

به هیچ عنوان داخل یخچال قرار ندهید.بعد از اینکه کاملا سرد شد .ژله ها را که مربع مربع برش زده ایم در داخل قالب که قبلا با آب سرد خیس کرده ایم و داخل فریزر برای چند دقیقه گداشته ایم قرار داده.و شیر را که کاملا سرد شده روی ژله های خرد شده ریخته و قالب را داخل یخچال میگذاریم به مدت یک شب تا صبح تا کاملا ژله سفت شود.برای بریدن ژله ابتدا دور قالب را با چاقو دور تا دور ببریدو سپس برای10 تا ۱۵ ثانیه قالب را درون آبجوش بگذارید.و قالب را در ظرف مورد نظر برگردانید.بهترین روش برای بریدن ژله استفاده از چاقوی خیس می باشد.امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید.

Check Also

ژله هندوانه ای یلدایی با ساده ترین روش

اگر میخواهید سفره یلدایی شما در شب یلدا خوش بدرخشد در ادامه مطلب زیر میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *