مربای طالبی خوشمزه برای با کلاس ها

مربای طالبی خوشمزه
مربای طالبی خوشمزه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک مربای جدید و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای طالبی خوشمزه

  1. طالبی 500 گرم
  2. آب 2 پیمانه
  3. شکر 4 پیمانه

 

 

طرز تهیه مربای طالبی

بهتر است برای تهیه  مربای طالبی، از طالبی های سفت و کوچک استفاده نمایید پوست و تخمه های آن را بگیرید و سپس به شکل تکه هایی مناسب آن را برش دهید توجه داشته باشید که پس از خرد نمودن، طالبی بدست آمده باید 500 گرم باشد.شکر و آب را در ظرفی بریزید و بهم بزنید تا شکر مورد نظر با آب مخلوط شود سپس روی حرارت گاز قرار دهید تا قوام آید.

از آنجائی که این میوه کاملاً نرم است نیاز زیادی به جوشیدن در شهد قوام آمده ندارد بنابراین توجه داشته باشید،زمانی میوه را به شهد مربا اضافه نمایید که کاملاً قوام آمده باشد تا میوه شما پس از اضافه نمودن به آن، زیاد بجوشد و له نشود.پس از آماده شدن مربا آن را از روی حرارت برداشته و مهلت دهید تا کاملاً خنک شود پس در ظرف دردار شیشه ای و در یخچال نگهداری نمایید. بدلیل وفور این میوه پرآب و شیرین و معطر در فصل تابستان، شما دوستان می توانید

این مربا را به راحتی در فصل گرم تابستان آماده نمایید و با خامه یا کره به عنوان صبحانه ای مقوی و خوشمزه با چای معطر و تازه دم نوش جان نمایید. از مارمالاد آن برای شیرینی های مارمالادی، لابه لای کیک و غیره نیز استفاده می شود.این مربا را میتوانید به عنوان سحری در ماته مبارک رمشان نیز استفاده نمایید چون بسیار شیرین و خوشمزه است و انرژی شما را در تمام طول روز تامین میکند.چون بدن در ماه رمضان بسیار ضعیف میشود این مربا انرژی را زیاد میکند.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *