ساندویچ گوشت بره فوق العاده عالی

ساندویچ گوشت بره
ساندویچ گوشت بره

امروز قصد داریم طرز تهیه یک ساندویچ ساده و در عین حال خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ساندویچ گوشت بره فوق العاده را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ گوشت بره فوق العاده

  1. 500 گرم گوشت بره
  2. 2پیاز بزرگ
  3. سس باربیکیو
  4. نمک و فلفل به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه ساندویچ گوشت بره فوق العاده

یکی از پیاز ها را برش داده و با گوشت بره در دیزی زودپز قرار داده تا کامل بپزد.وقتی که گوشت مورد نظر پخت آن را ریش ریش کرده و با پیاز دوم که خرد کردید در قابلمه ریخته و سرخ کنید سس باربیکیو را بعد از سرخ شده به آن اضافه کنید.نمک و فلفل را نیز بیفزایید.
نان ساندویچی را از وسط برش داده و موادی که دوست دارید وسط نان ساندویچی قرار دهید و گوشت را روی آنها قرار داده و میل کنید.میتوانید کمی از سس باربیکیو را روی غذا ریخته و میل کنید.

 

خواص گوشت بره از نظر طب سنتی

این گوشت ضمن آنکه مناسب‌ترین گوشت برای انسان است، باعث تقویت قوای انسان شده و خونسازی می‌‌کند. همچنین موجب تقویت قوای جنسی و تولید سلول‌‌های جنسی خوب می‌‌شود. بهتر است گوسفند نر باشد و سنی حدود 6 ماه یا کمتر داشته باشد در واقع بره باشد.

میزان غذاییت، حرارت و رطوبت گوشت گوسفندی از گوشت بز بیشتر است. بنابراین گوشت گوسفندی بیشتر چاق می‌‌کند چربی بیشتری دارد و نرم‌تر است. هضم آن راحت‌تر است. برای افراد ورزشکار و دارای مشاغل همراه با فعالیت سخت بدنی و سرد مزاجان و همچنین برای استفاده در اقلیم‌‌های سرد و یا فصول سرد مفیدتر است و از طرف دیگر مواد زاید بیشتری هم (نسبت به گوشت بز) تولید می‌‌کند و توصیه شده که به عنوان مصلح همراه یا بعد از گوشت گوسفندی از چیزهای ترش یا قدری ترشیجات یا آبغوره و سرکه استفاده شود که حرارت بیش از حد نشده و هضم آن راحت‌تر شود.

مصرف لیمو و یا ترشی همراه آبگوشت و یا مصرف سماق همراه با کباب و یا خوابانیدن گوشت قبل از کباب شدن در مایع حاوی آبلیمو و سرکه و برخی ادویه‌جات همه به همین دلیل است که از قدیم بوده و هم منجر به تعدیل مزاج و هم راحتی هضم گوشت می‌‌شود.

Check Also

ساندویچ بادمجان دلپذیر

اگر به دنبال ساندویچی هستید که برای فرزندان خودتان تهیه کنید و از نوع ساندویچ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *