سوپ ماست دلچسب در سفره افطار

سوپ ماست دلچسب
سوپ ماست دلچسب

یکی از پرطرفدارترین غذاها در ماه مبارک رمضان سوپ و آش است.امروز قصد داریم طرز تهیه سوپ ماست دلچسب که یکی از بی نظیرترین غذاها در ماه مبارک رمضان است در ادامه مطلب زیر به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ ماست دلچسب

  1. گوشت چرخ کرده 250 گرم
  2. ماست 2 لیوان
  3.  جو پرک یک لیوان
  4. آب به میزان لازم
  5. نخود پخته یک لیوان سر خالی
  6. آرد2 قاشق غذاخوری
  7. تخم مرغ:یک عدد
  8. نمک و فلفل به میزان لازم
  9. آب لیمو 2 قاشق غذا خوری
  10. پیاز 2 عدد بزرگ
  11. کره ذوب شده 2 ق غ
  12. شوید و نعنا خشک از هر کدام یک قاشق.

 

 

طرز تهیه سوپ ماست دلچسب

ابتدا گوشت چرخ کرده را با یک پیاز رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کرده و قلقلی درست کنید و کنار بگذارید. در یک قابلمه مناسب نخود پخته شده و جو پرک را با آب روی حرارت بگذارید .بعد از چند دقیقه جوشیدن، بقیه مواد سوپ را هم اضافه کنید و بگذارید با هم پخته شده و جا بیفتند . ماست و تخم‌مرغ را  ز قبل بزنید و بعد به مواد اضافه کنید. قلقلی‌ها را هم سرخ کنید. نعنا و شوید را هم تفت دهید. مقداری از کوفته‌ها و شوید و نعنا را برای تزئین نگه دارید و بقیه را هم به سوپ افزوده و بعد از چند دقیقه زیر سوپ را خاموش کنید و آن را در ظرف مناسب بریزید وبا شوید و نعناع سرخ شده و کوفته قلقلی تزئین کرده و نوش جان کنید.

این سوپ یکی از خوشمزه ترین غذاها برای افطار میباشد.این سوپ را میتوانید با نعناع و پیاز داغ فراوان میل کنید.اصولا چون فرد قبل از افطار معده خالی دارد غذاهایی مانند سوپ باعث میشود که معده بازیابی شود.به همین خاطر توصیه میشود که روزه خود را غذاهای گرم باز کنید.امیدوارم که طاعات و عباذاتتان قبول درگاه حق تعالی واقع شود.

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *