برنج لیمویی برای ماه رمضان

برنج لیمویی
برنج لیمویی

ماه رمضان یکی از ماههایی است که اکثر خانم ها ترجیح میدهند افطار یک غذای سنگین بخورند و در عوض شام میل ننمایند.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه برنج لیمویی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه برنج لیمویی

  1. 1فنجان آب
  2. 1فنجان سوپ مرغ
  3. 2قاشق غذا خوری آب لیمو، تازه فشرده
  4. 2قاشق چای خوری کره یا مارگارین 2 قاشق چای خوری
  5. فنجان برنج نپخته، دانه بلند
  6. 1/4قاشق چای خوری خشک ریحان
  7. 1/ تا 1/8قاشق چای خوری لیمو رنده شده
  8. 1و1/4 قاشق چای خوری ادویه فلفل لیمو

 

 

طرز تهیه برنج لیمویی

تمام مواد به جز پوست لیمو را در ماهیتابه ریخته و زیر آن را با حرارت زیاد کنید تا جوش بخورد.سپس حرارت را کاهش دهید دهید و درب آن را بگذارید تا به مدت 20 دقیقه دم بکشد و آب آن جذب شود. قبل از سرو میتوانید آب لیموترش را روی آن ریخته و سرو کنید.

 

خواص لیمو ترش

لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.

اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است.

از لیمو ترش تجزیه شده 6 تا 8 درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

این مطلب اختصاصی سایت فست فود میباشد هرگونه کپی برداری با ذکر منبع مجاز میباشد.

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *