دسر طالبی خوش طعم برای افطار

دسر طالبی خوش طعم
دسر طالبی خوش طعم

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوش طعم برای ماه مبارک رمضان را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر طالبی خوش طعم را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر طالبی خوش طعم

  1. طالبی یک کیلوگرم
  2. خامه ۲۰۰ گرم
  3. شکر 4تا 6قاشق سوپخوری
  4. پودر ژلاتین یک قاشق سوپخوری
  5. آب سرد و آب جوش هر کدام نصف پیمانه

 

طرز تهیه دسر طالبی خوش طعم

پوست طالبی را گرفتع و تخم های آن را جدا کنید. طالبی را خرد کرده و با شکر و خامه در مخلوط کن بریزید تا به شکل پوره یکنواخت شود.
پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و و بعد از پنج دقیقه آبجوش را هم به آن اضافه کنید. حالا باید آن را به صورت بن‌ماری روی بخار کتری با مقدار کمی فاصله قرار دهید تا کاملا یکنواخت و به اصطلاح صاف شود.حالا ترکیب ژلاتین را به مخلوط طالبی اضافه کنید و هم بزنید.برای سرو این دسر، می‌توانید آن را در قالب‌های تک نفره یا یک قالب بزرگ بریزید. دسر را به مدت شش تا هشت ساعت در یخچال قرار دهید و سپس میل کنید.این دسر را میتوانید در افطار میل کنید.این دسر یک دسر خوشمزه برای زفع عطش نیز میباشد که خوردن آن در ماه رمضان توصیه میشود.

 

خواص طالبی

مطالعات نشان داده‌اند، بچه‌هایی که از آسم رنج می‌برند، در صورت استفاده‌از میوه‌هایی که ویتامین C بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی شده و کمتر سرفه می‌کنند. از این رو، استفاده از طالبی در میان وعده‌ها به علت وجود مقادیر بالایی از این ماده مغذی بسیار کمک‌کننده است.محققان عقیده دارند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین C خاصیت ضد التهابی نیز دارد و این خاصیت مانع از شدت یافتن علایم آسم در بیماران می شود.

علاوه، آنتی اکسیدان های موجود در طالبی از بروز التهاب مزمن برونش‌ها نیز جلوگیری می‌کند، به همین دلیل مصرف روزانه آن برای بیمارانی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برند، بسیار مفید شناخته شده است.طالبی حاوی فیبرهای حلّالی مثل پکتین است که نقش مهمی در هضم غذا دارند. این فیبرها آب را جذب کرده، حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به این ترتیب عبور آن‌را از روده‌ها آسان می‌کند. اگر دچاریبوست موقت شده‌اید به طالبی اعتماد کنید.

بهتر است برای درمان یبوست قبل از غذا از طالبی استفاده کنید.
البته توجه داشته باشید که در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنید. تحمل فیبرهای موجود در طالبی در افراد مختلف متفاوت است.
در برخی افراد مصرف زیاد طالبی باعث اسهال یا نفخ می‌شود. برای پیشگیری از هر مشکل احتمالی بهتر است زیاده‌روی نکرده و به همان یک قاچ بسنده کنید.

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *