دسر شیر برنج انبه برای افطار

دسر شیر برنج انبه
دسر شیر برنج انبه

از انواع دسر هایی که مناسب ماه رمضان است میتوان دسر شیر برنج انبه را نام برد که بسیار خوشمزه میباشد.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما بانوان و عزیزان روزه دار آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر شیر برنج انبه

  1. کره دو و نیم قاشق غذاخوری
  2. چوب دارچین یک تکه
  3. شکر ۳ قاشق غذاخوری
  4. انبه پوست شده و خرد شده یک عدد رسیده
  5. روغن مایع یک قاشق غذاخوری
  6. برنج یک پیمانه
  7. شیر یک پیمانه
  8. شیرعسل یک و نیم پیمانه
  9. پوست لیمو یک عدد
  10. پودر جوزهندی کمی

 

 

طرز تهیه دسر شیر برنج انبه

کره را در یک قابلمه ای ذوب کنید.چوب دارچین و یک قاشق غذاخوری شکر را اضافه کنید و هم بزنید.انبه تکه شده را اضافه کرده و بهم بزنید تا کاراملی بشود. سپس تکه های انبه را در بیاورید اما چوب دارچین را در نیاورید.در همان قابلمه روغن را اضافه کرده و برنج را در آن تفت دهید.
شیر، شیر عسل، پوست لیمو و بقیه شکر را به آن اضافه کنید و پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بپزد. پس از پخت، پودر جوزهندی را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.نصف انبه را به قابلمه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.بگذارید شیربرنج در یخچال سرد شود. قبل از سرو با بقیه تکه های انبه تزیین کنید.

 

خواص انبه برای بیماران قندی

بیماران دیابتی مقدار بیش از حد قند در خون دارند. این مقدار بالای قند به عروق آسیب می رساند شاید تعجب کنید انبه با این همه طعم شیرین چطور برای دیابتی ها مفید است. اطلاعات زیر هر گونه شک و تردید را برطرف میکند. انبه حاوی آهن، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین A، C و B6، مواد مغذی و فیبر است . با توجه به مطالعه انجام شده ‘انبه از میوه هایی است که در سراسر جهان زیاد مصرف می شود و پرطرفدار است طبق پژوهشهای انجام شده این یک باور غلط است که چون انبه یکی از شیرین ترین میوه هایی است که ما داریم،پس چاق کننده است. مطالعات متعددی در سراسر جهان اثبات کرده است که انبه قند خون را ثابت نگه می دارد و آنرا کنترل می کند.

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *