سالاد میوه با خامه کاراملی لذیذ

سالاد میوه با خامه کاراملی
سالاد میوه با خامه کاراملی

سالاد ها همواره طرفداران زیادی را در بین پیر و جوان دارد.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد میوه با خامه کاراملی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این سالاد را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد میوه با خامه کاراملی

  1. خامه کاراملی2 پیمانه
  2. هلو1 پیمانه
  3. توت فرنگی1 پیمانه
  4. انگور یاقوتی½ پیمانه
  5. انگور سبز½ پیمانه
  6. انگور قرمز 1پیمانه
  7. کیوی 1 پیمانه

 

طرز تهیه سالاد میوه با خامه کاراملی

در یک کاسه گود، هلوی رسیده و تازه یا کمپوت هلو را به برش‌های نازک خرد کنید توجه داشته باشید که در صورت استفاده کردن از کمپوت آب آن را در سالاد نریزید.توت فرنگی تازه را نیز خرد کرده و در سالاد بریزید.کیوی را نیز به همین حالت خرد کرده و در سالاد بریزید.انگور را دانه کرده و در سالاد بریزیدتوجه داشته باشید که دم انگور وارد سالاد نشود.به دلخواه مقداری سس کاراملی را به میوه ها اضافه کرده و خوب بهم بزنید.سالاد آماده شده را به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس سرو کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه خامه کاراملی

  1. شکر½ پیمانه
  2. آب2 قاشق غذاخوری
  3. نمک کمی
  4. خامهٔ غلیظ2 پیمانه

 

طرز تهیه خامه کاراملی

یک کاسهٔ بزرگ بر می‌داریم و داخل آن را پر از یخ می‌کنیم. در یک قابلمهٔ مناسب، شکر، آب و نمک (نمک به اندازه‌ای که بین دو انگشت شصت و اشاره قرار می‌گیرد) را می‌ریزیم و آن را روی حرارت ملایم می‌گذاریم و مواد را مخلوط می‌کنیم تا شکر کاملاً حل شود. سپس آن را بدون هم زدن روی حرارت می‌گذاریم تا شکر قهوه ای کهربایی شود. قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم، خامه را به طور پیوسته داخل قابلمه می ریزیم. (وقتی این کار را می کنیم شروع به جز جز کردن می کند) قابلمه را به روی حرارت ملایم بر می‌گردانیم و با قاشق چوبی هم می‌زنیم تا مخلوط شوند.
مایه را داخل یک ظرف می‌ریزیم و آن ظرف را داخل کاسهٔ پر از یخ به مدت 30 دقیقه قرار می‌دهیم تا خیلی سرد شود. در این مدت، هر از چند گاهی مواد را هم می‌زنیم. این دسر را می‌توان برای مدت یک شب در یخچال نگه داشت. قبل از سرو کردن، آن را خوب می‌زنیم به طوری که اگر قاشق را از آن در آوریم مقداری از آن به صورت قله بالا بیاید و بماند. سپس آن را سریعاً به همراه کیک یا دسر سرو می‌کنیم.

نام مترجم:
سیما علوی
کلیدواژه‌هابا کلیک روی هر کلمه به مطالب مرتبط با آن دسترسی پیدا می‌کنید
دسر
کارامل
خامه زده شده
خامه زده شده و کارامل
موس
کرم
شیرینی
خامه کاراملی
انواع دسر ساده

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *