دسر فرنی پرتقالی خوش طعم برای افطار

دسر فرنی پرتقالی خوش طعم
دسر فرنی پرتقالی خوش طعم

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشمزه برای افطار را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر فرنی پرتقالی خوش طعم را که ویژه افطار است را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر فرنی پرتقالی خوش طعم

  1. شیر ۱ لیوان
  2. آرد برنج ۲ قاشق سوپخوری
  3. زرده تخم مرغ ۱ عدد
  4. وانیل کمی
  5. کره ۲۵ گرم
  6. شکر ۴ قاشق سوپخوری
  7. آب پرتقال (با تکه های پرتقال) نصف پیمانه

 

طرز تهیه دسر فرنی پرتقالی خوش طعم

همه مواد را به غیر از آب پرتقال با هم مخلوط کنید تا به غیر از کره همه با هم یکدست شوند بعد روی حرارت میگذاریم و مداوم هم میزنیم تا مواد سفت بشود بعد از روی حرارت بر می داریم و آب پرتقال را اضافه می کنیم و هم میزنیم .مواد را در ظرفی زیبا ریخته و با پسته و پودر نارگیل به دلخواه تزیین کنید.

این فرنی بسیار طعم خوبی داشته و خواص بسیاری دارد.میتوانید این فرنی را برای کودکان بالای دوسال خود تهیه کنید.

 

خوص پرتقال

برای استفاده بیشتر از مواد غذای پرتقال بهتر است که پوست زردرنگ آنرا بگیرید و با پوست سفید و پره های داخل آن بخورید زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می کند.آب پرتقال در کودکان یک ساله سبب تسریع در آمدن دندانها می شود.

پرتقال کرم روده را از بین می برد و پائین آورندة تب است. «ویتامین C» به افزایش جذب آهن در رژیم غذایی کمک می کند. خصوصاً در افراد گیاهخوار افزایش مصرف غذاهای غنی از «ویتامین C» از قبیل مرکبات، برای کاهش خطر ابتلا به کمبود آهن که سبب کم خونی می شود، ضروری است.

عدسی های چشم انسان به طور طبیعی حاوی مقادیر بالایی از «ویتامین C» می باشد. افرادی که کمتر از 125 میلی گرم «ویتامین C» در روز مصرف می کنند، 4 برابر بیشتر با خطر ابتلا به آب مروارید، در مقایسه با افرادی که بیش از 500 میلی گرم در روز مصرف دارند، مواجه می باشند. بنابراین مصرف مرکبات به حفاظت از عدسی ها در برابر آب مروارید کمک می کند.خواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسیده می باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر مارکت ها این خواص را ندارند

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *