مینی پنکیک آلمانی برای افطار

مینی پنکیک آلمانی
مینی پنکیک آلمانی

اگر به دنبال یک شیرینی خوشمزه برای افطار خود میگردید ما طرز تهیه مینی پنکیک آلمانی را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مینی پنکیک آلمانی

  1. کره3 قاشق غذاخوری
  2. تخم مرغ3 عدد درشت
  3. شیر¾ پیمانه
  4. آرد½ پیمانه
  5. نمک¼ قاشق چای‌خوری
  6. وانیل ½ قاشق چای‌خوری
  7. شکر¼ پیمانه
  8. آب لیموی تازه1 قاشق غذا خوری

 

 

طرز تهیه مینی پنکیک آلمانی

فر را با 200 درجه سانتی گراد تنظیم میکنیم و روشن کرده و میگذاریم تا گرم شود.در یک ظرفی که مناسب قرار دادن در فر است دو قاشق غذاخوری از کره را ذوب میکنیم البته روی حرارت متوسط.در یک ظرف شیر و آرد و نمک و وانیل و یک چهارم پیمانه از شکر را مخلوط کرده و در دستگاه مخلوط کن میریزیم و به مدت یک دقیقه مخلوط میکنیم.مایع به دست آمده را در تابه داغ شده بریزید و به مدت 20 دقیقه داخل فر میگذاریم تا سفت گردد و رنگ قهوه ای به خود بگیرد.باقیمانده کره را تکه میکنیم و روی آن میریزیم .یک قاشق شکر روی آن میپاشیم و آبلیمو را به دلخواه روی آن میریزیم.میتوانید روی پنکیک را برش های توت فرنگی گذاشته و برش زده و سرو میکنیم.

 

 

کره گیاهی یا لبنی

کره ای که از روغن گیاهی تهیه می شود، مارگارین می گویند. مارگارین خواص ظاهری و فیزیکی مشابه با کره لبنی دارد ولی پایه اصلی آن شیر نیست. این محصول اغلب از انواع روغن های نباتی چون ذرت، آفتابگردان، سویا و کتان به همراه برخی افزودنی ها تهیه می شود. این کره فاقد ویتامین های موجود در پنیر بوده و از لحاظ املاحی چون آهن، روی و مس فقیر است.

البته این کره خواص تغذیه ای روغن های گیاهی را داراست ولی به دلیل فرآیندهای حرارتی تا حدود زیادی از ریزمغذی هایش کاسته می شود. به همین دلیل برای آن که این محصول را از نظر تغذیه ای مشابه کره لبنی کنند با افزودن ویتامین هایی چون A و D آن را غنی و با افزودن طعم دهنده و مواد رنگی، طعم و مزه مخصوص کره را در آن ایجاد می کنند.

 

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *