شیر برنج خامه ای یک افطاری لذیذ و سبک

شیر برنج خامه ای
شیر برنج خامه ای

شیر برنج خامه ای یک غذای لذیذ و مقوی است که پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را برای افطار آماده کنید و در ماه مبارک رمضان سعی کنید این گونه غذاها را میل کنید چون هم مقوی هستند هم خیلی سبک نیز هستند. در ادامه طرز تهیه شیر برنج خامه ای را می توانید مطالعه کنید.

شیر برنج خامه ای

مواد لازم جهت تهیه شیر برنج خامه ای

  1. برنج      1 پیمانه
  2. شیر       2 لیتر
  3. شکر      2 قاشق سوپخوری
  4. هل      1 قاشق چایخوری
  5. گلاب     نصف پیمانه
  6. خلال بادام     50 گرم
  7. خامه     150 گرم

 

طرز تهیه برنج خامه ای

در مرحله اول باید برنج ها رو خوب بشویید و سپس به مدت دو ساعت خیس کنید چون خیس کردن برنج باعث می شود در هنگام پخت برنج خوب لعاب داشته باشد و له شود

پس از گذشت دو ساعت برنج ها را در آبکش ریخته و آب آن را دور بریزید. سپس برنج ها را با دو پیمانه آب درون قابلمه ریخته و بگذارید روی شعله ملایم تا برنج پخته شود.

سپس 2 لیتر شیر را اضافه می کنیم و صبر میکنیم تا برنج پخته شود و لعابدار شود. بعد از آن شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. در اینجا می توانید به جای شکر از مواد شیرینی دیگر مانند عسل نیز استفاده کنید.

در مرحله بعد باید هل کوبیده را در یک پارچه صافی گذاشته و در آن را ببندید و سپس این بسته را درون ظرف شیربرنج گذاشته تا عطر و طعم خوبی بگیرد.

علت اینکه ما هل را مستقیم به شیر برنج اضافه نکرده ایم این است که با این کار شیر برنج رنگ بهتری به خود میگیرد. بعد از یک مدت کوتاه پارچه ای که در آن هل را ریخته اید از داخل شیر برنج در بیاورید و گلاب را اضافه کنید و بگذارید شیر برنج یکی دو جوش بخورد.

مقداری از خلال بادام را درون شیر برنج بریزید تا خوب نرم شود و مابقی آن را برای تزیین روی شیر برنج نگه دارید تا بعد از پخت بتوانید غذای خود را تزیین کنید.

در مرحله آخر نوبت به آن رسیده که خامه را اضافه کنید و شیر برنج خامه ای را با مقداری خلال بادام و پسته تزیین کنید.

غذای ما آماده است

نوش جان.

 

Check Also

حلوای گاجار یک شیرینی هندوستانی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک حلوی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *